SPIE Belgium en D'artagnan zoeken meer dan 300 SPIEcialisten

Crea / News

SPIE Belgium, dochteronderneming van de SPIE-groep en onafhankelijk Europees specialist in multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie, lanceert een grote rekruteringscampagne om haar multidisciplinaire teams in heel België te versterken. Met deze creatieve employer branding campagne, ontwikkeld in samenwerking met D-artagnan, richt SPIE Belgium zich tot alle werkzoekenden in technische beroepen. Doel van de campagne: de vriendelijke en warme bedrijfscultuur en de expertise van de werknemers in de verf zetten. 

Een inSPIErerende werkgever... 

Als speler in multitechnische dienstverlening op het gebied van industrie, tertiaire sector en infrastructuur heeft SPIE Belgium momenteel 1.550 medewerkers in België. Om te blijven groeien is het bedrijf voortdurend op zoek naar nieuw talent. ​ ​ 

Om het talent van morgen aan te trekken, lanceert SPIE Belgium nu een campagne met originele visuals. De beelden tonen werknemers op hun werkplek, maar met een humoristische twist: op de ene foto zijn de werknemers marshmallows aan het roosteren op een HVAC-installatie, op de andere picknicken ze midden op een bouwwerf, enz. Het doel is om zowel de diversiteit van de activiteiten als de gezellige sfeer die heerst bij SPIE Belgium te benadrukken. 

... op zoek naar nieuwe SPIEcialisten 

Er worden verschillende profielen gezocht die aansluiten bij de vele specialiteiten binnen SPIE Belgium. Om enkele voorbeelden te geven: project managers, werfleiders, elektriciens, monteurs, lassers, pijpfitters, HVAC-technici, enz. Deze specialiteiten zijn bijzonder gewild in België. Net daarom investeert SPIE Belgium in haar communicatie en promoot ze de expertise van haar medewerkers: "In onze vorige employer branding campagne legden we de nadruk op onze waarden, met een specifieke focus op de technische skills binnen onze beroepen. Dit jaar hebben we ervoor gekozen om het over een andere boeg te gooien door opnieuw te focussen op de expertise van onze medewerkers, maar ook op de fun factor dankzij campagnebeelden met een originele twist. Dit contrasterende element zal ons helpen ons te onderscheiden en de aandacht te trekken in een stortvloed aan campagnes," legt Audrey Van Impe, hoofd personeelszaken bij SPIE Belgium, uit. 

Een interne en externe activatie  

Voor SPIE is het essentieel dat de werknemers de waarden ondersteunen die in de campagne worden uitgedragen. Om deze waarden intern te delen met haar "SPIEcialisten" (een term die bedacht werd voor de campagne), zal een "coffee truck" versierd met de nieuwe visuals door de straten van België rijden om de verschillende Business Units te bezoeken. Op de wagen zal ook de volgende slogan schitteren: "Dat het gezellig is bij SPIE? Klopt als een bus! Word SPIEclialist". ​ 

Om het doelpubliek - de SPIEcialisten van morgen - te bereiken, zal de campagne zowel online als op social media worden uitgerold. De HR-teams van SPIE Belgium zullen ook op het terrein aanwezig zijn en zullen studenten en werkzoekenden verwelkomen op jobdagen.