Nog exact één week te gaan en dan vindt de tweede editie van SponsorLive plaats, een waar professionals uit het nationale en internationale sponsorlandschap samenkomen om ervaringen en best practices uit te wisselen. De conferentie vindt plaats op 2 februari in Hotel Le Plaza in Brussel.
Net zoals vorige editie maken ook dit jaar enkele grote namen hun opwachting waaronder Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorships en onlangs verkozen tot Sponsorship Persoonlijkheid van het Jaar door Sponsorring, Axel Lintermans, Vice President Sponsorship Europe bij MasterCard en Nicolas De Koker, Sponsorship Manager bij Live Nation, organisator van o.a. Rock Werchter. Ten slotte zal ook Matt Stevenson, Head of Sports Sponsorship bij EE en winnaar van “Best Use of Social Media” Award op de European Sponsorship Association Awards 2016 aanwezig zijn en een presentatie geven getiteld: “How to win sponsorship gold”. Het volledige programma is consulteerbaar via www.sponsorshipawards.be
De organisatoren van de conferentie hebben ook een mooie primeur in petto. In samenwerking met het marktonderzoeksbureau Nielsen neemt de organisatie (VAAV Communication) het Belgisch sponsorlandschap onder de loep. Met een allereerste enquête onder de meest actieve Belgische sponsors wordt een antwoord gezocht op vragen als: Welke marktsegmenten bevatten de grootste sponsors van de toekomst? Wordt sponsoring geïntegreerd in de marketingmix? Wat zijn de grootste nieuwe trends? Meten merken hun sponsoringresultaten? Hoeveel van een sponsoringbudget wordt besteed aan activatie? En wat met de budgetten zelf? Stijgen of dalen ze? De resultaten van de enquête zullen tijdens SponsorLive bekendgemaakt worden.
Er zijn nog tickets beschikbaar om deze unieke conferentie bij te wonen. Deze kunnen besteld worden via www.sponsorshipawards.be.