Sport Vlaanderen, MOEV en LDV United zetten jongeren in beweging

Crea / News

Vlaamse kinderen en jongeren sporten en bewegen te weinig. Uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt dat 80% van de schoolgaande jeugd de sport- en beweegnorm niet haalt. Het is dus noodzakelijk om kinderen en jongeren te activeren om meer te sporten en te bewegen. Daarom bedacht LDV United voor Sport Vlaanderen en MOEV de campagne ‘Wie sport, die wint’. Met deze activerende slogan wil het Antwerps bureau jongeren enthousiasmeren om meer te bewegen. Niet enkel om hun lichamelijke conditie op peil te houden, maar voor zo veel meer. Het is de ideale manier om vrienden te maken, leerstof te verwerken, je hoofd leeg te maken en misschien zelfs een lief te vinden.

Om die boodschap op een toffe manier over te brengen naar de jongeren, creëerde LDV United een hedendaagse cover van ‘Opzij, opzij, opzij’. Een aanstekelijk nummer waarop het onmogelijk is om te blijven stilstaan. Zo wordt de communicatie tegelijkertijd een deel van de oplossing. Voor de zang van het nummer werd beroep gedaan op een bekende ex-leerkracht lichamelijke opvoeding, niemand minder dan Metejoor.

Bij een enthousiast jongerenlied horen natuurlijk beelden die even fris en uitnodigend zijn als het lied zelf. Daarvoor ontwikkelde LDV United samen met Volstok een aantal toffe geanimeerde figuurtjes. Ze spelen de hoofdrol in de verschillende video’s en op een reeks affiches. Als kers op de taart werd in samenwerking met Instagram/Tiktok-ster Sarah Bossuwe een bijpassende choreografie gemaakt. Daarmee kunnen jongeren zichzelf uitleven op TikTok en Instagram, maar daarnaast biedt het ook mogelijkheden op de scholen zelf. Tijdens een les lichamelijk opvoeding of gewoon om de dag actief te beginnen.

Zin om zelf te bewegen? Het volledige lied kan je beluisteren op Youtube of via gekende streamingdiensten zoals SpotifyApple Music of Deezer.

Credits:

Client: Sport Vlaanderen & MOEV
Contact: Jo Haentjens, Ken Nys, Sofie De Bock, Olaf Moens & Brecht Vermeir
Agency: LDV United
Account Team: Jordi Van Geert, Hanne Stoppie, Elise Crispeels, Marieken Maes
Creative Director: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
Creation: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
Strategy: Frieke Trompet
Design: Roel Craen, Stijn Voeten
Radio Production Company: Raygun
Composer: Peter Baert
Film Production Company: Volstok
Special thanks to: Metejoor