Sportieve start voor samenwerking tussen Danone, Lotte Kopecky en Boondoggle Havas

Crea / News

Sinds de zomer van 2023 vertrouwt Danone, het internationale voedingsbedrijf bekend van merken zoals Actimel, Alpro en Evian, haar communicatie toe aan de wereldwijde Havas-groep. In België zal Boondoggle Havas de merken van Danone verder uitbouwen, en dat voor deze drie categorieën: zuivel en plantaardige producten, waters en gespecialiseerde voeding.

De kick-off van dit partnership was er meteen een van formaat. Boondoggle Havas verzorgde een nieuwe campagne samen met HiPRO die Belgische sportliefhebbers aanmoedigt om nog meer te trainen en vooral om daarbij ook te letten op sportieve voeding.

Dat deed het bureau niet door pure product porn. Integendeel: de teams van Boondoggle ​Havas voegden een boeiende laag storytelling toe. Waar je de lat ook legt en wat je sportieve doelen ook zijn: met training, doorzettingsvermogen en een goede voedingsbalans word je stap voor stap straffer. Dat is meteen ook waar HiPRO voor staat. Geen onrealistische beloftes, wel de belofte dat hun producten een heerlijke aanvulling zijn in het dieet van sporters. Een duwtje in de rug, een onderdeel van een gezonde levensstijl, een manier om het vuur vanbinnen te voeden.

Twee absolute toppers delen daarvoor hun persoonlijk verhaal vol ambitie, geduld, volharding en koppigheid: wielrenster Lotte Kopecky (vertegenwoordigd door Wasserman Cycling), meervoudig wereldkampioene, en 400m-loopster Cynthia Bolingo, meervoudig Belgisch kampioene die nog steeds records blijft verpulveren. In hun inspirerende video’s is de boodschap duidelijk: in welke discipline je ook zit, het gaat niet over hoe vaak je valt maar over hoe vaak je opstaat. Niet opgeven, nie plooien.

"Voor de visuele poëzie en straffe storytelling strikten we Jef Boes en die ontgoochelde niet." Samen met het creatieve team destilleerde Boes twee straffe commercials die zowel op tv als online prachtig en krachtig zijn dankzij de uniekheid waarmee het product en het merk naar voor worden geschoven," vertelt Mathieu Cardon, executive creative director. 

Bekijk hier de campagnevideo's en de vastberaden houding van onze Belgische talenten in de visuals. Deze campagne is te bekijken op televisie, OLV, DOOH en op socials vanaf 29 februari.

Credits:

Client team: Marie Ong, Tô-Anh, Rick Nijhuis
​Account team: Hanne Goossens, Carlota Schuermans, Manou Geeroms, Valerie Vleminckx ​
​Creative team: Thierry Verdoodt & Stephen Walckiers
​Copywriting FR: Gilles André
​Executive creative director: Mathieu Cardon
​Producer Boondoggle, Havas: Bérengère Lurquin
​Production: ILA
​Director: Jef Boes
​DOP: David Doom & Ivo Nelis
​1 AD: Tanguy Lijssens & Bob Vanwayenbergh ​
​1 AC: Wouter Dewilde & Vincent-Aaron Seghers ​
​2nd AC: Tone Verswijvel & Deen Vandewalle ​
​Photo digi assistant: Bassiel Debrock
​Photo digi intern: Kaye van Loon
​Gaffer: Dries Depaepe & Robert Hoebeke
​Electro: Antonin Suppes & Bart Van Driel
​Key grip: Lester Otten & Thibault Sellier
​Grip: Michiel Merlevede & Antoine Piccarelle
​Sound engineer: Maarten Janssen & Vital Tilborghs
​Set dresser: Karina Soors
​Set dresser intern: Sarah Evrard
​H&MU: Kim Thylaert
​Executive Producer: Bo De Group
​Producer: Sarah Theys
​Production assistant: Sharon De Graeve & Maxine Lodewey
​Runner: Zoë Fransman & Lotte Brebels
​Grading: François Dubois ​
​Post production: Frames
​Audio: Thomas Houthave