Spotify en JWT Brazilië geven smaak aan muziek

Crea / News

Flavor of SongsHoe smaakt muziek? J. Walter Thompson Brazilië en Spotify gingen op verkenning met een nieuwe campagne voor het Braziliaanse kookwarenmerk Tramontina.
Flavor of Songs‘Flavor of Songs’ is het resultaat van een zes maanden durende studie, waarvoor het merk en het bureau enkele knappe koppen bij elkaar brachten: neurowetenschapper Dr. Marcelo Costa, hoofd van de afdeling neurowetenschappen aan de University of São Paulo; João Rocha, hoofd van de University of Kentucky; en Renato Carioni, chefkok en coach van het Braziliaanse team in wereldkampioenschap Bocuse D’Or. Dit met een simpel opzet: smaak geven aan liedjes en hen een eigen gerecht geven, met als doel innovatie en popcultuur te gebruiken om mensen aan te zetten tot koken.
Flavor of SongsHet project wordt aangedreven door een algoritme dat elk nummer van Spotify in een ander recept kan veranderen,  en dat in staat is om 44 miljoen mogelijke gastronomische combinaties te genereren. Daarbij werd vertrokken vanuit het principe van synesthesie, de samenwerking tussen zintuigen.

De campagne loopt op Spotify via display-banners en audiospots, telkens met de eenvoudige boodschap: “Als dit lied een eigen smaak had, welke zou dat dan zijn?” Een met behulp van een website, die niet alleen de gastronomische match voor elk nummer geeft, maar ook de benodigde ingrediënten en het kookgerei, kan de muziekliefhebber thuis zelf aan de slag. Het enige wat gebruikers hoeven te doen, is inloggen met hun Spotify-account en de naam van het nummer of de artiest invoeren waarvan ze de smaak willen ontdekken. En proeven maar.

Credits:
Creative Agency: J. Walter Thompson Brasil
Client: Tramontina
Title: Flavor of Songs
CEO/CCO: Ricardo John
ECD: Cassio Moron e Rodrigo Da Matta
Copywriters: Rodrigo Da Matta, Kiko Borger, Heinz Boesing
Art Directors: Gustavo Rates, João Mendes, Marcus Prado, Cristiano Schein
Designers: Gustavo Rates, João Mendes, Marcus Prado
Creative Technologist e Creative Data: Sergio Costa e Tom Corral
Editing: Marcus Prado
Motion: Marcus Prado
Head of Production: Maisa Delgado
RTV: Carolina Pivato
Digital Producer: Sergio Costa e Tom Corral
Photographer: Régis Fernandez
Head of Client Services: Felipe Giacon
Operations Director: Thiago Segundo
Executive Director: Renata Dall Onder
Account Management: Fabricio Soares, Ricardo Montezuma, Rochele Pahs
Media: Giovana Venturelli, Maria Fernanda Galetti, Carolina Lopes, Ana Paula Rotta, Nathalia Silva, Luisa Maia
Planning: Stella Pirani, Marcus Pesavento
Client Approval: Darci Friebel, Rosane Fantinelli, Joice Patzlaff e Josiane Lamera Toazzi
Technology Producer: Casion
PR: Andrea Assef, Vivian Zeni, Livia Martins, Jessica Hartley
Extra Credits: Chef Renato Carioni, Maestro João Carlos Rocha, Doutor Marcelo Fernandes da Costa
TEASER
Production: Landia
Director: Aline Lata
Executive Production: Carol Dantas, Sebastian Hall
Assist Executive Production: Larissa Delfini
Head of Production: Camilla Bastos
Photography direction: Erico Toscano
Production: Natalia Petrechen
Editor: Wellington
Post-production coordinators: Elton Bronzeli, Rafael Malavazzi
Post-production/Finishing: Landia, M&A
Color Grading: Marla Colour Grading
AUDIO
Production: A9 Audio
Soundtrack: Apollo 9 e equipe A9
Account Management: Renata Schincariol e Guta Lima