Springbok scheert hoge toppen voor SnowWorld
De zomer is volop in het land. Maar bij Springbok zitten ze helemaal in wintersportsferen. Het ambitieuze Mechelse hybrid-agency haalde na een pitch met de rebranding van SnowWorld binnen en mocht er meteen een abribuscampagne voor Adventure Valley, het andere merk binnen de SnowWorld groep, aan koppelen.
SnowWorld is bij ons vooral bekend van de piste in Landgraaf. Maar het bedrijf, dat Marc Coucke als meerderheidsaandeelhouder heeft, is actief in heel Europa. Door slimme overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld vandaag uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod. Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste branding artner te vinden werd een competitie uitgeschreven.
Springbok won die branding pitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. “We zagen SnowWorld als een luchthaven,” vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok.“Je stapt door het hoofdgebouw en hop: je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat. Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport. Ook de andere aspecten van de experience - de bars, de restaurants, de overnachtingen... baden in dezelfde atmosfeer. Onze nieuwe branding adapteert zich flexibel aan al die andere invullingen, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”
SnowWorld is bij ons vooral bekend van de piste in Landgraaf. Maar het bedrijf, dat Marc Coucke als meerderheidsaandeelhouder heeft, is actief in heel Europa. Door slimme overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld vandaag uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod. Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste branding artner te vinden werd een competitie uitgeschreven.
Springbok won die branding pitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. “We zagen SnowWorld als een luchthaven,” vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok.“Je stapt door het hoofdgebouw en hop: je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat. Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport. Ook de andere aspecten van de experience - de bars, de restaurants, de overnachtingen... baden in dezelfde atmosfeer. Onze nieuwe branding adapteert zich flexibel aan al die andere invullingen, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”
De samenwerking tussen Springbok en SnowWorld is inmiddels van start gegaan. Tegen de start van het nieuwe skiseizoen worden alle vestigingen van SnowWorld aangekleed volgens de nieuwe look. SnowWorld heeft Springbok ondertussen ook onder de arm genomen als communicatiepartner. Op de lanceringsdag van de nieuwe branding (op 24 juni) startte een abribuscampagne in Zuid-Limburg (NL) voor Adventure Valley, het het grootste klimpark van Europa in Landgraaf, dat ook deel uitmaakt van de groep.
CREDITS
CREDITS
Client
|
SnowWorld
|
Contacts (decisionmakers)
|
Liesbeth Wijlaars (Marketing Manager), Wim Hubrechtsen (CEO)
|
Agency
|
Springbok
|
Client Service Director
|
Petra Lauwers
|
Project Manager
|
Koen Van Boxem
|
Creative Director
|
Alexander Cha’ban
|
Strategic Director
|
Nikolaas Onsea
|
Strategist
|
Marie Nackaerts
|
Copywriter
|
Glen Schrijvers
|
Art director
|
Kevin Put
|
Head of design
|
Jeroen van Norren
|
Designer
|
Olivier Segers, Moussa Fathi
|
Animator
|
Moussa Fathi
|
Video editor
|
Hans Van Den Wyngaert
|
Print producer
|
Jordy Roelands
|
DTP
|
Elisa De Stickere, Bert Geurs
|
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]