Springbok scheert hoge toppen voor SnowWorld

Crea / News

Exclusive Mockups for Branding and Packaging Design De zomer is volop in het land. Maar bij Springbok zitten ze helemaal in wintersportsferen. Het ambitieuze Mechelse hybrid-agency haalde na een pitch met de rebranding van SnowWorld binnen en mocht er meteen een abribuscampagne voor Adventure Valley, het andere merk binnen de SnowWorld groep, aan koppelen.
SnowWorld is bij ons vooral bekend van de piste in Landgraaf. Maar het bedrijf, dat Marc Coucke als meerderheidsaandeelhouder heeft, is actief in heel Europa. Door slimme overnames van concurrenten in Nederland en Duitsland is SnowWorld vandaag uitgegroeid tot Europese marktleider in indoorskiresorts. Het bedrijf heeft daarnaast ook andere experience centers, zoals outdoorklimparken, een indoorskydivinghal en een icekartingbaan in het aanbod. Die snelle groei en uitbreiding van de activiteiten vroegen om een grondige rebranding. In het licht van de verdere groeiplannen wilde SnowWorld zijn merk laden als dé provider van uitzonderlijke ervaringen. Op termijn wil SnowWorld een bepalende rol spelen in een veel breder marktsegment van de toeristische sector. Om de juiste branding artner te vinden werd een competitie uitgeschreven.Exclusive Mockups for Branding and Package Design
Springbok won die branding pitch met een concept dat vertrekt van de werklijn 365 dagen van onvergetelijk avontuur. “We zagen SnowWorld als een luchthaven,” vertelt Alexander Cha’ban, managing partner en creative director van Springbok.“Je stapt door het hoofdgebouw en hop: je belandt in een andere wereld. De huisstijl heeft daarom iets heel functioneels gekregen. Het avontuur zit niet in de grafiek. De hele branding creëert vooral een gevoel van spanning en anticipatie voor wat komen gaat. Bij SnowWorld gaat het trouwens niet alleen om de sport. Ook de andere aspecten van de experience - de bars, de restaurants, de overnachtingen... baden in dezelfde atmosfeer. Onze nieuwe branding adapteert zich flexibel aan al die andere invullingen, zonder ooit haar essentiële identiteit te verliezen. Het zal altijd een herkenbare en tijdloze eenheid blijven.”
De samenwerking tussen Springbok en SnowWorld is inmiddels van start gegaan. Tegen de start van het nieuwe skiseizoen worden alle vestigingen van SnowWorld aangekleed volgens de nieuwe look. SnowWorld heeft Springbok ondertussen ook onder de arm genomen als communicatiepartner. Op de lanceringsdag van de nieuwe branding (op 24 juni) startte een abribuscampagne in Zuid-Limburg (NL) voor Adventure Valley, het het grootste klimpark van Europa in Landgraaf, dat ook deel uitmaakt van de groep.Adventure Valley- abribus
 
CREDITS

Client
SnowWorld
Contacts (decisionmakers)
Liesbeth Wijlaars (Marketing Manager), Wim Hubrechtsen (CEO)
Agency
Springbok
Client Service Director
Petra Lauwers
Project Manager
Koen Van Boxem
Creative Director
Alexander Cha’ban
Strategic Director
Nikolaas Onsea
Strategist
Marie Nackaerts
Copywriter
Glen Schrijvers
Art director
Kevin Put
Head of design
Jeroen van Norren
Designer
Olivier Segers, Moussa Fathi
Animator
Moussa Fathi
Video editor
Hans Van Den Wyngaert
Print producer
Jordy Roelands
DTP
Elisa De Stickere, Bert Geurs