Springbok verwelkomt Christine Edelman, Kurt Cattoor en Jan Proesmans

News / People

Springbok breidt het commerciële team uit met doorgewinterde client service directors Christine Edelman, Kurt Cattoor en Jan Proesmans. Met de stuk voor stuk ervaren krachten uit de bureauwereld streeft het internationale branding en tech agency ambitieuze groeiplannen na. Springbok profileert zich, samen met het Amsterdamse creatieve en strategische bureau Dawn, als een nieuw type bureau dat marketing voor merken uit de 21ste eeuw opnieuw uitvindt. Volgens Springbok moet je daarvoor digitale transformatie combineren met waarden transformatie: door digitaal te accelereren vanuit een duidelijke purpose is het mogelijk positieve maatschappelijke impact te maken. Springbok gaat daarvoor duurzame relaties aan met merken die het verschil willen maken.

Die unieke propositie trok drie bekende namen aan, die internationaal hun pluimen hebben verdiend bij een aantal top bureaus. In België worden Kurt Cattoor (BBDO) en Jan Proesmans (Mabbly) (foto boven) aan het team toegevoegd om zich te concentreren op het creëren van diepe en duurzame verbindingen tussen merken en hun community's. In Nederland neemt Christine Edelman (Merkle) (foto onder) de leiding om meer impact te maken voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Met 20 jaar ervaring in de bureauwereld, onder andere op global accounts voor BBDO, is Kurt Cattoor enthousiast over de vernieuwende benadering van Springbok: “Internationale merken bedienen in verschillende talen over verschillende markten is complexer en vraagt om een andere aanpak. Vaak zijn we een verlengde van de marcom-afdeling, waarbij we tientallen projecten tegelijk draaien: van technische vraagstukken tot contentcreatie in meer dan 20 talen. Door vanuit business strategie naar de projecten te kijken gaan we een stapje verder dan de meeste agencies. We focussen op de lange termijn en dat resulteert vaak in een andere creatieve en innovatieve uitkomst. Die toegevoegde waarde is groot.”

Jan Proesmans werkte een aantal jaar bij buitenlandse bureaus, het laatste Mabbly uit Chicago (US). Bij de terugkeer naar België had hij zijn weg naar Springbok snel gevonden: “Springbok is een toekomstgericht agency dat afstapt van het ouderwetse leverancier-model en co-creatie met de klant omarmt. Dat vind ik kicken. Als Client Service Director ben ik niet alleen bezig met relatiebeheer, maar ook het coachen van de teams. Zo kunnen we kwaliteit blijven garanderen.”