Springbok zet in op AI met Mieke De Ketelaere als board member

News / People

Sinds deze maand heeft Springbok een nieuwe board member: Mieke De Ketelaere, een expert op het vlak van artificiële intelligentie (AI). Als bestuurder zal ze Springbok bijstaan om met creativiteit en technologie een positieve bijdrage te leveren aan merken, mensen en maatschappij. Volgens Springbok zal duurzame AI, waarbij de duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals) in acht worden genomen, een zeer grote invloed hebben op de reclame- en marketingsector.

Mieke De Ketelaere (adjunct-professor aan de Vlerick Business School) is een autoriteit op het gebied van AI en geen onbekende voor Springbok. Dankzij haar ervaring bij SAS en Selligent is ze al jaren een van de gezaghebbende stemmen op het vlak van data- en marketingautomatisering. Ze focust zich op de balans tussen people, planet en profit binnen digitalisering, en werkt daarom graag met jonge mensen. "Deze generatie is veel meer bezig met duurzaamheid en de ethische aspecten van technologie," aldus De Ketelaere. "Dat zie je ook bij Springbok. Dat AI een steeds grotere rol gaat spelen mag duidelijk zijn, maar dat betekent niet dat mensen overbodig worden. Integendeel, menselijke vaardigheden zoals empathie en inlevingsvermogen zullen juist essentieel worden in de toekomst. Springbok is daar heel goed in: ze kijken op een constructieve manier naar technologie door zich af te vragen wat de impact daarvan gaat zijn op mensen en de maatschappij. De combinatie van technische kennis en empathie levert veel meer op dan de som van zijn delen."

Bij Springbok werken ruim 400 mensen op het snijvlak van purpose, data en creativiteit. Sammy Colson, CEO van Springbok, legt uit: "ChatGPT en andere AI-toepassingen veroorzaken een revolutie in onze sector die even groot is als de komst van het internet. Op het gebied van data en marketingautomatisering leveren we cutting-edge marketingdiensten waarbij we al gebruik maken van machine learning en AI. We vinden het belangrijk om koploper te blijven in automatisering en digitalisering. Met Mieke De Ketelaere hebben we iemand aan boord die hier een autoriteit in is en mee de richting kan bepalen."

Kim Verhaegen, oprichter van Springbok, vult aan: "In het kader van onze internationale groeiambities vinden we het belangrijk om ons te omringen met ervaren adviseurs die het verschil maken. We zijn dan ook trots dat Mieke zich als gerenommeerd technologie-expert bij ons aansluit. Ze heeft bovendien het hart op de juiste plaats als het gaat om ethics en business as a force for good, waardoor ze erg goed past bij de missie van Springbok. Daarom werken we aan het opleiden van een nieuwe generatie mensen die AI leren inzetten met positieve gevolgen voor mens en samenleving."