#sprouttobebrussels schiet razendsnel op

logo-Sprout

Communication / News

logo-SproutDe beweging #sprouttobebrussels schakelt naar een hogere versnelling. Dat laten de initiatiefnemers weten. De beweging wordt ondertussen actief gedragen door meer dan 100 partners.

Sinds enkele weken al kunnen liefhebbers van Brussel hun trots tonen via #sprouttobebrussels en diens Facebook-pagina: 60 handelaars en meer dan 18.000 fans hebben zich al aangesloten bij de beweging. Vanaf vandaag kan iedereen zijn Brusselse spruit op de koop toe delen via het platform sprouttobebrussels.be. Vanwege het succes hebben de stichtende leden van de beweging – bpost, BECI, Brussels Airlines, Brussels Hotels Association, ING, Partena en Rossel – besloten een vzw te stichten om de beweging en haar missie ook op lange termijn te ontwikkelen.

De vzw #sprouttobebrussels ontwerpt en ontwikkelt haar eigen projecten dankzij de actieve steun van meer dan 100 partners uit verschillende sectoren: behalve de 60 handelaars zijn dat 13 culturele partners, 17 academische partners, 12 mediapartners, 18 economische partners, vijf partners uit het verenigingsleven en twee institutionele partners. De vzw wil projecten op touw zetten om drie belangrijke doelen te bereiken voor de Brusselaars, de Belgen en zelfs de internationale wereld: het imago van de stad opkrikken, haar aantrekkelijkheid benadrukken en nog meer ambassadeurs voor de beweging op de been krijgen.

Aan het ontstaan van de spruit staat een Brusselse ontwerp van TBWA dat - in het kader van een briefing over het vervallen imago van Brussel - teruggreep naar een licht surrealistisch en typisch Brussels symbool: de spruit. De ontwerper zag hierin een symbool waarmee de trots en verbondenheid met Brussel kan getoond worden - voor de gelegenheid onder #sprouttobebrussels.