Spyke verleidt kritische consument
De hedendaagse marketeer heeft het niet onder de markt en wordt geconfronteerd met de kritische consument die zich niet zo gemakkelijk meer laat verleiden door reclame en promoties. Contentmarketing kan een antwoord bieden. Spyke speelt in op de vraag naar relevante merkencontent en slaat de brug tussen marketingdoelstellingen en journalistieke verhalen. Het is naar eigen zeggen meteen het eerste contentproductiehuis in ons land.
Spyke wordt geleid door Bart Lombaerts (o.a. ex-hoofdredacteur van Media Marketing en ex-pers- en communicatiemanager van Kom op tegen Kanker) en Wouter Temmerman (o.a. ex-hoofdredacteur van Kiosk en journalist bij Media Marketing en Trends). Daarnaast beschikt het contentproductiehuis over een brede waaier aan freelancemedewerkers, die een ding gemeen hebben: een journalistieke achtergrond, of het nu op vlak van video, fotografie, lay-out of vertalen is. "Spyke brengt relevante verhalen en doet dat op een journalistieke manier, omdat het ervan overtuigd is dat die waardevol gemaakte content de sleutel is om consumenten te boeien en te engageren," zeggen Lombaerts en Temmerman. "Journalisten weten als geen ander hoe je een publiek moet aanspreken. Dankzij sterke content bouwen consumenten een inhoudelijke band op met een onderneming. De aandacht en het engagement van de doelgroep vormen de basis voor het realiseren van de marketingdoelen."
Spyke maakt content voor alle mogelijke kanalen: blog, whitepaper, sociale media, nieuwsbrief, magazine, jaarverslag, website… En dat kunnen zowel teksten, foto’s, video’s als infographics zijn. Uiteraard spijkert Spyke zijn materiaal bij in functie van het kanaal dat de klant voor ogen heeft. Het huis werkt zowel voor tussenpartijen als voor eindklanten.