Square op date met Car-Pass

Crea / News

Square Car-PassWat is je grootste bekommernis wanneer je een date hebt met iemand? Is die persoon wel betrouwbaar? Gaat die nog wel lijken op zijn profielfoto? Drinkt hij niet te veel, rookt hij of zij? Met de aanschaf van een tweedehandswagen stel je je diezelfde vragen: hoe ziet hij eruit, is hij nog in goede staat, verbruikt hij niet te veel, mag hij de lage emissiezones nog in… Daarom werd de Car-Pass grondig vernieuwd en vind je er behalve de kilometerhistoriek nu ook informatie over de CO2-uitstoot, zijn pollutienorm, of er nog een keuring na ongeval moet gebeuren en of er nog terugroepacties zijn. Met andere woorden, de Car-Pass is nu een volwaardig en verplicht ID dat bij elke tweedehandswagen hoort. Zo leer je je tweedehandswagen beter kennen vooraleer je je engageert en kom je niet voor verrassingen te staan wanneer je er uiteindelijk de baan mee optrekt.

Dat gegeven inspireerde Square om een campagne te bedenken. In twee 30”-spots en vier 15”-Pre-rolls zien we respectievelijk een man en een vrouw die een date hebben. De setting is compleet: in de eerste spot zien we een lichtjes nerveuze jonge man in een romantisch restaurant zijn best doen om zijn tafelgenoot te leren kennen en in de tweede spot zit een vrouw in een bar aan de toog te flirten met haar toekomstige. Maar het enthousiasme slaat snel om in een afknapper wanneer blijkt dat hun date toch niet meer zo jong oogt als op hun profielfoto en bovendien een drinker én een verstokte roker blijkt te zijn. Er rest maar 1 oplossing: de uitgang vinden! Met een smoes (zogezegd belt de baas en sms’t de babysit) maken ze zich snel uit de voeten. Op het einde ontdekken we dat hun date de ondertussen bekende oude rode Volvo blijkt te zijn. En daar willen ze echt niet mee op pad…! De radiospots situeren zich de dag nadien. We horen twee vrienden of vriendinnen hun verhaal doen over hun mislukte date. Dezelfde thema’s komen aan bod in een gezellig onderonsje.

Credits:
Client:Michel Peelman, Philippe Mertens
Creatie: Frank Van de Vijver, Gilles De Bruyère
Account: Sigrid Claerhout, Kris van Hest
Director: Indra Siera
Producer: Lander Engels, Rien Behaeghe, Bieke Dekeersmaecker
Productie radio: Raygun