Square voert Gewetensonderzoek voor Valorlub

Om bedrijven ertoe aan te zetten hun gebruikte smeerolie correct te laten ophalen, bedacht Square ‘Het Grote Gewetensonderzoek’ voor Valorlub. Een garagist, een boerin en een trucker krijgen een strenge inspectrice (gespeeld door Sien Eggers) over de vloer die nagaat of hun afvalolie wel correct wordt opgehaald. De inspectrice vangt echter overal bot. Iedereen blijkt namelijk perfect op de hoogte van de wetgeving inzake afvalolie en weet dat die altijd moet opgehaald worden door een geregistreerd inzamelaar. Bovendien kan je daarvoor nog een mooie premie opstrijken van Valorlub, daar bleek de inspectrice niet van op de hoogte…
De spotjes werden opgevat als een authentieke reportage, ongepolijst en zonder franjes. Op verschillende themazenders kan je de 30”-versies zien, online zijn er aangepaste 15” pre-rolls en op radio lopen er 30”-spots. De campagne is gestart op 4 april.
Credits:
Client: Valorlub - Frank Vanderpooten
Agency: Square
Account: Kris van Hest, Sigrid Claerhout
Creative director: Frank Van de Vijver
Concept & copy: Stephan Laurijs, Frank Van de Vijver
Adaptation FR: Sophie Defour
Production: Ristretto
Director: Kris Debusscher
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]