Stellar Lab, LDV United en Kazen van bij ons verwennen met een sharing plank

Crea / News

Het aperitief is voor velen het favoriete moment van de dag geworden. Om die traditie te vieren hebben Kazen van bij ons, GroupM en LDV United hun krachten gebundeld met het influencermarketingbureau Stellar Lab om de 'Sharing Plank' te lanceren op Instagram: een kaasplankje dat is ontworpen om te delen met vrienden, familie én op sociale media.

Het hoofddoel van deze campagne was om Belgische kazen in de kijker te zetten bij een jongere doelgroep, door hen te inspireren met de content van de influencers in combinatie met  een ludieke wedstrijd opgezet door VLAM. Deelnemers konden een belegde houten Sharing Plank winnen door hun favoriete kaassnack te delen. De origineelste inzendingen wonnen.

Vijf foodie content creators, variërend van macro-, meso- tot micro-influencers, maakten hun eigen kaasplank met de Sharing Plank en Belgische kazen om zo hun volgers te inspireren aan de hand van creatieve reels en stories. De influencers moedigden hun volgers ook aan om deel te nemen aan de wedstrijd, wat een aanzienlijke hoeveelheid kliks naar de website genereerde. 

De plank zelf werd geproduceerd door Stadshout, een initiatief waarbij omgekapte bomen een tweede leven krijgen.

"Als liefhebbers van kaas en aperitieven hebben we bij Stellar Lab met veel plezier aan deze campagne gewerkt. Dit enthousiasme werd bevestigd door de influencers, zoals blijkt uit de geweldige content die ze voor deze campagne hebben gecreëerd en de buitengewone resultaten! Uit de reacties online kunnen we opmaken dat de communities van de influencers enthousiast waren over de content en de boodschap van de campagne, wat veel mensen aanmoedigde om hun favoriete kaassnack te delen en zo zelf kans te maken op een Sharing Plank," zegt Joke Bollens, junior account manager bij Stellar Lab.

Beeld (c) Laurence Bemelmans @ascookedbyginger