Stephany Goncalves van H&M naar Oona

Oona maakt zich op voor het komende jaar. Het bureau buigt zich niet enkel over de verhalen van zijn klanten, maar herdefinieert ook zijn eigen pad: met een double digit groei in 2022 - inclusief 19 aanwervingen en 15 nieuwe klanten zoals On Running, TikTok en Gucci – oona is ahead of the curve. Stephany Goncalves, voormalig global media innovation & strategy manager bij H&M Global, vergezelt Oona op deze reis in de toekomst als director of communications.
Oona is actief in zowel België als Nederland, voor klanten aan beide kanten van de grens. Een synergie van (cross-country) storytelling, strategie en creativiteit, gecombineerd met diepgaande media, influencer en performance marketing kennis.
"Steeds meer klanten zijn op zoek naar een Noord-Europese aanpak. Ze willen geen verschillende bureaus meer inschakelen voor meerdere landen, maar liever samen groeien met één bureau dat verschillende vaardigheden in huis heeft," vertelt Werner De Smet, oprichter en CEO van Oona.
Stephany Goncalves gaat het Oona fashion team begeleiden en het modeportfolio strategisch (her)bouwen, zowel binnen als buiten de Benelux. Als director of communications brengt ze jarenlange expertise op het gebied van mode en marketing naar het team. Voor ze bij Oona aan de slag ging, was ze een sleutelfiguur op de marketingafdelingen van H&M in Nederland, Zwitserland en Zweden.
"Ik zou voor geen enkel ander bureau willen werken dan voor oona, dat zich onderscheidt door een sfeer van inclusiviteit. Bij Oona krijgt iedereen de kans om in zichzelf te investeren en eigen carrière te verkennen. Als director of communications wil ik het goede voorbeeld geven en anderen helpen groeien in hun job. Focus op je mensen, net zo goed als op je klanten, is belangrijk voor mij," zegt Stephany Goncalves.
Oona's radicaal andere manier van storytelling is nog een reden waarom ze voor oona koos. "In plaats van communities van buitenaf te benaderen, verbindt en creëert oona met hen van binnenuit. oona weet naar wie te luisteren, waar te zijn, welke verhalen te vertellen en hoe zich te gedragen, voor elke community."
So, what’s next? Nieuwe klanten zoals Toms, Gucci en Estrid werden de afgelopen maanden bij Oona verwelkomd. Met Goncalves aan het roer stuurt het modeteam richting nieuwe markten en segmenten. "Ik kijk ernaar uit om ons modeportfolio binnen en buiten de Benelux uit te breiden met merken met een krachtig verhaal, waarbij de nadruk nog meer ligt op brand purpose en identity. Daarnaast duiken we dieper in het midden- tot luxesegment, en daar valt heel wat te verkennen. Zoveel mogelijkheden, ik ben enthousiast!"
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]