Het klantenbestand van Proximus voor vast internet, televisie en mobiele postpaid is in het eerste kwartaal van 2016 blijven aangroeien, waardoor de marktaandelen verder groeiden, zowel voor het Proximus- als het Scarlet-merk. Het Consumer-segment versterkte verder zijn portfolio, met een verschuiving naar 3-play- en 4-play oplossingen met hoge waarde en lage churn voor gezinnen en kleine ondernemingen. In het Enterprise-segment haalde Proximus nieuwe grote contracten binnen die resulteren in een groei van de omzet in dataconnectiviteit en ICT.
- Het totaal aantal tv-abonnementen bedraagt 1.795.000, een toename van + 35.000 nieuwe abonnementen in het eerste kwartaal (+8,3% op jaarbasis).
- Het totale klantenbestand voor vastinternet steeg eind Q1 tot 1.879.000, een toename van +23.000 vaste internetlijnen in Q1 (+5,1% op jaarbasis).
- Het aantal vaste spraaklijnen (Fixed Voice) bedraagt 2.751.000 op het einde van dit kwartaal, een daling met 30.000 lijnen.
- Het totale aantal mobiele kaarten bedraagt 6.397.000, een stijging met +388.000 mobiele kaarten voor dit kwartaal (+17.000 mobiele postpaid spraak, -45.000 mobiele prepaid, +416.000 M2M (machine to machine) en Internet Overal-kaarten) (+11,9% op jaarbasis).
- Het klantenbestand van 3- en 4-playgezinnen en kleine ondernemingen bedraagt op het einde van het eerste kwartaal 1.323.000, of 45% van het totale klantenbestand, dankzij het aantrekken van 21.000 nieuwe klanten dit kwartaal (+1,6% op jaarbasis).
- 53,2% convergente gezinnen en kleine ondernemingen, een stijging van 1,5 p.p. op jaarbasis.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]