Sterk eerste kwartaal voor Proximus
Het klantenbestand van Proximus voor vast internet, televisie en mobiele postpaid is in het eerste kwartaal van 2016 blijven aangroeien, waardoor de marktaandelen verder groeiden, zowel voor het Proximus- als het Scarlet-merk. Het Consumer-segment versterkte verder zijn portfolio, met een verschuiving naar 3-play- en 4-play oplossingen met hoge waarde en lage churn voor gezinnen en kleine ondernemingen. In het Enterprise-segment haalde Proximus nieuwe grote contracten binnen die resulteren in een groei van de omzet in dataconnectiviteit en ICT.
- Het totaal aantal tv-abonnementen bedraagt 1.795.000, een toename van + 35.000 nieuwe abonnementen in het eerste kwartaal (+8,3% op jaarbasis).
- Het totale klantenbestand voor vastinternet steeg eind Q1 tot 1.879.000, een toename van +23.000 vaste internetlijnen in Q1 (+5,1% op jaarbasis).
- Het aantal vaste spraaklijnen (Fixed Voice) bedraagt 2.751.000 op het einde van dit kwartaal, een daling met 30.000 lijnen.
- Het totale aantal mobiele kaarten bedraagt 6.397.000, een stijging met +388.000 mobiele kaarten voor dit kwartaal (+17.000 mobiele postpaid spraak, -45.000 mobiele prepaid, +416.000 M2M (machine to machine) en Internet Overal-kaarten) (+11,9% op jaarbasis).
- Het klantenbestand van 3- en 4-playgezinnen en kleine ondernemingen bedraagt op het einde van het eerste kwartaal 1.323.000, of 45% van het totale klantenbestand, dankzij het aantrekken van 21.000 nieuwe klanten dit kwartaal (+1,6% op jaarbasis).
- 53,2% convergente gezinnen en kleine ondernemingen, een stijging van 1,5 p.p. op jaarbasis.