Sterk werk van Bridgeneers en 80.000 sociaal werkers
Op 15 maart was het World Social Work Day. Hét moment om de job van social werkers in de spotlights te zetten. In opdracht van het Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin (WVG) maakte Bridgeneers een campagne om iedereen te tonen dat sociaal werkers onmisbaar zijn in onze samenleving.
In Vlaanderen zijn er zo’n 80.000 mensen die een job als sociaal werker uitoefenen. 40% van de Vlamingen komen in contact met sociaal werk. In de sociale sector wordt dus levensbelangrijk werk verzet. Dat mag wel eens gezegd en getoond worden.
Daarom maakte Bridgeneers voor WVG een campagne met straffe mensen en straffe cijfers. Acht verschillende profielen uit de sociale sector spelen hierin de hoofdrol. Stuk voor stuk geëngageerde mensen die hun steentje bijdragen aan onze samenleving.
Ze kozen elk een cijfer dat voor hen belangrijk is en iets vertelt over het belang van wat ze doen. Het zijn verhalen en zijn cijfers die tellen, net als hun werk. Of dat nu gaat om 30 kansarme jongeren begeleiden in een werktraject of 22 nieuwkomers aan een rijbewijs helpen wat hun jobkansen vergroot. Ze doen het met hart en ziel.
De interviews met deze acht sociaal werkers mondden uit in acht sterke affiches, video’s, social media posts en content voor de website SterkSociaalwerk.be. Want het verhaal en het engagement van deze acht blijft zeker hangen. Het campagnemateriaal bouwt op naar de sociaalwerkconferentie op 5 mei.
Bekijk alle video’s hier.
U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...
U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...