STIHL en Natuurpunt strijden tegen tekort aan bossen

Voor het jaarlijkse De Warmste Week van de VRT kiest producent van bos- en natuurbeheeruitrusting STIHL Natuurpunt als goed doel. Met hun actie willen ze ‘Het Warmste Bos’ in Aalter planten en mikken ze op een uitbreiding van een bestaand historisch bos met maar liefst 10.000 m2. Een verademing als je weet dat er in Vlaanderen een groot tekort is aan bossen. Zeker in de buurt van woonkernen is de situatie problematisch.
Om dit probleem aan te pakken, verkopen ze gadgets via STIHL dealers, de Natuurpunt Winkel en de bezoekerscentra van Natuurpunt. Mutsen om je warm te houden tijdens de koude dagen. Of houten schijfjes die ideaal zijn als kerstversiering en om nadien op de plantdag je eigen boom mee te personaliseren. Ze zijn gemaakt van kastanjehout uit duurzaam beheerde bossen. Per schijfje zorgt STIHL voor 1 m2 meter bos, per muts is dat zelfs 2 m2.
Dat STIHL Natuurpunt uitkoos, is geen toeval. Dit initiatief is een logisch gevolg van een jarenlange samenwerking. De kettingzagen, bosmaaiers en heggenscharen van STIHL zijn namelijk onmisbaar om ecologisch bos- en natuurbeheer in de praktijk om te zetten. Het bos wordt op zondag 17 februari feestelijk geplant. Iedereen die een schijfje of muts kocht, is welkom om zijn eigen boompje(s) te planten.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]