Stijn D’Hondt (Heren Loebas) lanceert het meest aaibare merk

News / Retail

Stijn D’Hondt, medeoprichter en creatief directeur van Heren Loebas, lanceert de knuffeltrui, de trui die je altijd omhelst. Dit binnen zijn eigen nieuwe brand ‘Loovt’. Het is de ideale sweater voor iedereen die in deze tijden wat knuffels mist of extra steun kan gebruiken.

De knuffeltrui is het nieuwste product van Loovt, het troostmerk dat niet somber is. Loovt is het passieproject van Stijn D’Hondt. Hij wil het taboe rond rouwen en verdriet doorbreken aan de hand van designproducten. Weg van het sombere grijze.

Tot op vandaag waren er troostkaarten en posters te verkrijgen. Maar nu is er dus ook de sweater. Het minimalistische design met twee liefdevolle armen op de achterkant biedt op een speelse manier troost in tijden waar er nauwelijks affectie kan getoond worden. Het unisex model is verkrijgbaar in twee kleuren: roze en muntgroen.

Knuffeltrui maakt niet enkel jezelf blij

De knuffeltrui maakt niet enkel de drager blij, maar ook anderen. Want per aangekocht item schrijft ontwerper Stijn een persoonlijk kaartje naar mensen die troost kunnen gebruiken (zoals palliatieve centra, zorghuizen of opvangcentra). De lanceringsdatum is ook een speciale dag voor Stijn zelf. Het is de verjaardag van zijn overleden moeder, waarnaar hij het merk toedraagt.

Deze sweater ‘omarmt’ duurzaamheid

Loovt gelooft sterk in duurzaamheid en de omstandigheden waarin producten gecreëerd worden. De knuffeltrui is dan ook volledig vegan, gemaakt van organisch textiel en met de hand gezeefdrukt in Gent. De knuffeltrui bestellen kan vanaf vandaag tot begin maart (in presales) via de website van Loovt.