Stijn Gansemans wordt no-nonsense creative consultant

News / People

Een consultant die geen enkel kenmerk vertoont van een consultant? Zo omschrijft Stijn Gansemans (ex-founder & creative partner van Dallas Antwerp) zichzelf. "Consultancy buzzwords en powerpoints leiden immers zelden tot meer merkwaarde. No-nonsense creativiteit wel." Dat is één van de learnings na 30 jaar carrière als creative merkenbouwer van brands uit binnen-en buitenland, zegt Gansemans, die helemaal klaar om dat vanaf januari 2023 solo te gaan doen, los van zijn eigen bureaustructuur Dallas Antwerp. Nu Dallas 10 jaar bestaat, hebben Gansemans en zijn vennoot Dirk Cassiers de fakkel doorgegeven en gaan ze allebei hun eigen weg, in de allerbeste vriendschap trouwens. De cirkel was rond.

"Ik wil me terug 100% kunnen focussen op wat ik het liefste doe: met no-nonsense creativiteit meer waarde creëren voor merken.. In de huidige marcomjungle van expertises en touchpoints en onder druk van de markt of de aandeelhouders is het creëren van merkwaarde er niet makkelijker op geworden. Maar met no-nonsense creativiteit kan het wel. Als ze complexloos maar toch strategisch onderbouwd is. Als ze inspirerend werkt voor iedereen in en rond het merk. Als de ideeën een relevant antwoord bieden op actuele noden. Als die creatie kan blijven groeien op de lange termijn. En als ze onderweg meetbaar gemaakt wordt. Want creativiteit moet afgewogen worden tegen de impact en merkwaarde die ze genereert." Maak kennis met de no-nonsense creativiteit voor meer merkwaarde op stijngansemans.be