Stijn Martens

NEW KIDS IN TOWN_Stijn Martens 1

New kids in town

NEW KIDS IN TOWN_Stijn Martens 2“Na het behalen van mijn master in Communicatie & Multimedia werkte ik voor drie bureaus (Tagora, Tribal DDB en Plan.Net) en één adverteerder (Brussels Airlines). Toen Plan.Net naar Brussel verhuisde ging ik niet mee, omdat ik op datzelfde moment de kans kreeg om bij Mobile Vikings de rol van chief marketing officer op te pakken. Dat ben ik sinds juli. Het bedrijf trok me aan om de marketingplannen en de communicatiestrategie mee te bepalen en het jonge marketingteam te leiden. Ik heb me heel snel kunnen inwerken door de vlakke bedrijfsstructuur en het cirkelmodel waarin we werken. De impact die je hier kan hebben, is gigantisch en volgens mij bij geen enkel ander bedrijf mogelijk.
Al zes jaar na elkaar weet Mobile Vikings te groeien met een specifieke community-aanpak: Vikings centraal, een duidelijk product offer (mobiele data), de beste service en leuke extra's. We proberen steeds zo creatief mogelijk uit de hoek te komen: een mooi voorbeeld zijn onze Viking Deals, zowel online als bij de lokale handelaars (via dochterbedrijf CityLife). Wij willen dat geen enkele Viking eind 2016 nog betaalt voor zijn mobiele telefoonrekening.
Werk aan de winkel? Viking Talk, ons VOIP-product met Vikingpunten, is sinds enkele weken gelanceerd voor alle Mobile Vikings. Half november lanceerden we ook een aparte app voor niet-Mobile Vikings. En ik geef nog mee dat het beperkte marketingbudget nu vooral wordt gebruikt voor digitale mediakanalen en sociale media. We willen in 2016 blijven groeien en daarvoor wil ik een bredere mediamix inzetten. De plannen hiervoor worden nu - as we speak - gemaakt.”