STIMA bekroont 6 nieuwe Master Marketers 2017

STIMA

Awards / Marketing / News

STIMA

Master marketersElk jaar worden er enkele nieuwe STIMA Master Marketers bekroond voor hun toewijding en inzet op gebied van marketing. Er wordt regelmatig ook een Lifetime Achievement Award uitgereikt. De Master Marketers zijn ondernemers of personen die marketing op managementniveau uitoefenen en vanuit die functie het vak naar een hoger niveau tillen.

Het begrip ‘Master Marketer’ ontstond in 1999 als gevolg van de beslissing van STIMA, toen Stichting Marketing, om een speciaal programma op te zetten voor senior marketers. Het doel is om topmarketers als kwaliteitsstandaard en ambassadeurs voor het vak voorop te laten gaan. De titel Master Marketer is een actieve eretitel, geen lifetime achievement award. De Master Marketers geven uitstraling aan het marketingvak en hebben zo een voorbeeldfunctie naar jonge marketers toe. De Master Marketers staan onder het erevoorzitterschap van Johnny Thijs, Gedelegeerd Bestuurder van bPost.

« De STIMA Master Marketers zijn een think tank van professionals. De Masters geloven dat marketing duurzame, economische en maatschappelijke ontwikkelingen creëert voor organisaties en mensen. Ontwikkelingen waarover we graag nadenken, batteren en communiceren. Het levert nieuwe inzichten op, die we graag delen en stimuleren, » klinkt het bij STIMA.

De zes nieuwe Master Marketers voor 2017 zijn:

  • Gérard Damski, regional general manager Belron (Carglass)
  • Franciska Decuypere, head of retail and SME Business line BNP-Paribas International Retail Banking
  • Patrick De Pelsmaecker, Professor of marketing at University of Antwerp; marketing and advertising consultant
  • Kristof Dewulf, co-founder and ceo InSites Consulting
  • Gert Ysebaert, ceo Mediahuis
  • Bob Verbeeck, ceo Golazo

De Lifetime achievement award 2017 gaat naar Jan Vandenwyngaerden, ceo van Quintessence.

De uitreiking vindt plaats op 23 maart 2017 in de prestigieuze en exclusieve Tapijtenzaal van BNP Paribas Fortis te Brussel.