STIMA legt focus op sterke merken

Brandcafé

Agenda / Marketing / News

BrandcafeSuccesvolle modemerken bouwen steeds op een sterk concept. Maar veel sterke modeconcepten worden daarom niet succesvolle merken. De vertaling van het concept naar de collectie is voor velen nog eenvoudig maar het doorvertalen in een merk marketing- & communicatiestrategie is niet eenvoudig. Daarom organiseren STIMA en Flanders DC for Fashion (voorheen FFI) op 28 maart een seminarie rond deze materie. Met deze inzichten willen ze u, als modeactivist, aantonen wat het belang is van een sterk merk, een goede marketing en een scorende communicatie.

Tijdens de sessie leert u hoe u een merkstrategie ontwikkelt en uitbouwt, hoe u met moderne technologie succesvolle merken kan bouwen en hoe een merk valoriserende merkcommunicatie uitgebouwd wordt. Bovendien ontdekt u er hoe Belgische mode ontwerpers succesvol zijn.

Vier jonge startende modeontwerpers dagen deze experten uit met hun ervaringen en kennis rond het opstarten van een eigen merk:

We.r.yuma  - Sebastiaan de Neubourg - 3D geprinte zonnebrillen
Comme Les Loups - Isabel Naesens - originele handgemaakte vlinderdassen
Suitcase - Geert Mertens - uniek samengestelde outfits aan huis geleverd
LNKNITS - Ellen Kegels - fairtrade en handgemaakt breigoed

Zij geven elk een korte presentatie waarin we inzage krijgen in hun professionele belevenissen en hoe zij hun merkstrategie, merkcreatie, merkbeleving en merkresultaat ervaren. Meer informatie over het programma en inschrijvingen vindt u hier.

Praktisch:
Datum: 28 maart 2017
Locatie: Lindner Hotel & City Lounge, Lange Kievitstraat 125, 2018 Antwerpen