Stop Parkinson Walk zet grote stappen met Gutzandglory

Crea / News

Gutzandglory ontwikkelde voor Stop Parkinson vzw een campagne voor de Stop Parkinson Walk. Het doel is tweeledig: enerzijds willen Gutzandglory en de vzw iedereen bewuster maken van de ziekte. Anderzijds willen ze het publiek oproepen om een donatie te doen en zo het parkinsononderzoek stap voor stap vooruit te helpen. Die donaties zijn tot op vandaag broodnodig, aangezien een doorbraak voor grote farmabedrijven nog steeds geen prioriteit is.

Tijdens de walk, die plaatsvindt van 23 augustus tot en met 10 oktober, wandelen Ivo de Bisschop – initiatiefnemer en voorzitter van Stop Parkinson – en enkele vrienden 1.500 kilometer langs de Belgische grens. En dat 49 dagen lang. Een stevige uitdaging die niet onopgemerkt voorbij mag gaan.

Daarom creëerde Gutzandglory een aangrijpende online video (die loopt op Facebook, Instagram en YouTube) die kijkers bewust moet maken van het feit dat parkinson een ziekte is die zich op tal van manieren en bij verschillende leeftijden uit. Iedereen kan parkinson krijgen. Oud én jong. Net daarom roept de video kijkers op om mee te stappen met de walk. Niet zozeer fysiek, maar wel via een (online) donatie. Om dit mogelijk te maken creëerde Gutzandglory samen met Mundo Digitalis een splinternieuwe website voor Stop Parkinson.

Op de nieuwe website kan iedereen stappen kopen die Ivo en zijn kompanen vooruithelpen. Want met elke euro die iemand doneert, helpt hij/zij niet alleen het parkinsononderzoek vooruit. Het is ook letterlijk een stap vooruit op de virtuele kaart op de website waar iedereen in realtime de vooruitgang van Ivo en de donaties kan volgen. Naast de online video worden ook Google ads, abribussen en advertenties ingezet en werd er naast een volledige merkidentiteit een heel pakket campagnemateriaal gecreëerd.

De eerste resultaten liegen er niet om, want sinds de lancering werd alvast het VRT Journaal, VTM Nieuws, RTL Info en Radio 2 gehaald, alsook een hele reeks kranten en regionale tv-zenders.

Credits
Client: Stop Parkinson vzw
Client Contact: Ivo de Bisschop, Johan Ceuppens
Agency: Gutzandglory
Account Team: Frederik De Zutter, Delphine De Kegel
Campaign Manager & Digital Producer: Nicolas Salamone
Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone
CD: Kris Lenaers
Creation: Yannick De Haes, Jelle van Garderen
Copy: Gerlinde Jonckheere
Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Stef Deleurere
UX/UI Design: Louise-Lotte Brekelmans
Website Development: Mundo Digitalis
Film & Photography Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Thomas Anthoni
Production Assistant: Nina Payrhuber
Director: Domien Huyghe
DOP: Christophe Vanhoutte
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Audio & Sound Production: Raygun
Illustration: Mark Borgions
PR: Day One