Vandaag ligt de 'nieuwe' Story in de winkel. Story vierde vorig jaar zijn veertigste verjaardag. Het blad heeft doorheen de jaren een stevige reputatie opgebouwd als showbizz- en royalty-expert en is vriend aan huis bij de sterren. Mooie verhalen, vol emoties, met daarbij sprekende beelden met een glamoureus tintje. "Daar staat Story voor en die kwaliteiten willen we nog meer in de verf zetten," zegt hoofdredactrice An Meskens in een blogbericht op de site van De Persgroep Advertising. "Mee zijn met alle showbizznieuws én alle tips and tricks krijgen om je leven net dat tikkeltje extra te geven. Dat bestaat nog niet op de Vlaamse markt. Of liever: bestond. Even alle drukte vergeten, achterover leunen met Story en genieten van welverdiende tijd voor jezelf. Daar ligt ook de kracht van een magazine. De laatste scoops en gossip, die vind je tegenwoordig met één klik op het internet. Maar scrollen op je smartphone of tablet is lang niet zo ontspannend als bladeren door een tijdschrift. Geen haperingen, foto’s meteen in het juiste formaat en beeldkwaliteit zien, lezen en herlezen waar en wanneer jij wil… het blijft zoveel aangenamer."
Nog een nieuwigheid: Story richt zich voortaan heel specifiek op vrouwen. "Niet dat we mannen wegjagen of groot ‘vrouwenblad’ koppen, maar de keuze van onze thema’s, fotomateriaal, toon en look & feel is afgestemd op actieve, dynamische vrouwen van 35 plus. Denk Karen Damen: sociaal, ruimdenkend, nieuwsgierig. Haar gezin en werk is belangrijk, maar de interesses van onze Story-lezeres reiken verder. Ze zoekt inspiratie om haar leven te verrijken en dat biedt Story haar, met herkenbare verhalen van onze sterren, met praktische tips (beauty, fashion, deco & interieur, shop- en eetadresjes… ), met een expertenteam dat artikels over gezondheid, psyche, maatschappelijke issues, kinderen en opvoeden, seks en relaties extra interessant maakt dankzij praktisch, down to earth advies. En het mooie is: alle artikels zijn gelinkt aan wat de sterren – nationaal en internationaal- meemaken. En als kers op de taart eindigen we met een overzichtelijke en uitgebreide tv-gids."