StoryMe steekt tandje bij met Tone De Cooman

News / People

Met Tone De Cooman, die 18 jaar ervaring heeft in enerzijds digitale communicatiebureaus als BBDO, Onlyhumans en Linkman en anderzijds televisie- en documentaire productie (Fremantle, Vlaams Audiovisueel Fonds), is StoryMe een creatieve kracht rijker. De Cooman zal het team versterken op vlak van art direction, strategie en productie, alsook de klanten van StoryMe creatief aansturen. 

Het bureau zet hiermee de volgende stap om all-round Creative Video + Performance agency te worden. “Think Creative Solutions” is een van de kernwaarden van StoryMe, waar een team van meer dan 50 video experts dagelijks werkt aan creatieve video-oplossingen. De laatste twee jaar heeft het bureau vooral ingezet op het uitbreiden van hun strategische diensten en hun performance team, een team van data en media experts dat klanten helpt om de juiste video’s op de juiste online kanalen in te zetten. Met de ervaring van Tone De Cooman op vlak van creatieve concepten, video productie, alsook volledige campagnes voor klanten, is het nu tijd om ook de creatieve kant van het bedrijf naar een nog hoger niveau te tillen. 

“De dynamische scale-up omgeving en de groeiambities van StoryMe spraken me onmiddellijk aan,” zegt Tone De Cooman over zijn aanstelling bij StoryMe. Bovendien zijn weinig andere agencies of productiehuizen in staat om een volledig project in-house op te volgen. Het team van StoryMe voert echt alles zelf uit, of het nu gaat om de productie van een documentaire, animatievideo of digitale marketing campagnes. Het vertrouwen dat ik krijg om zo’n agency creatief en productioneel verder uit te bouwen is een fantastisch mooie uitdaging.

De Cooman werkte tijdens zijn carrière als art director, creative director & producer onder andere al voor Carlsberg, BMW, Electrabel, de Druglijn, Zalando, Tic Tac, Telenet, M&M's, Mobile Vikings, Nationale Loterij, UGent en Volvo. Hij viel voor zijn creatief werk ook al meerdere keren in de prijzen, onder andere op de BOA Awards en de Digital Marketing Awards.

“De komst van Tone past ook perfect binnen onze missie om bedrijven Video First te maken, wat wil zeggen dat we ze helpen om op alle vlakken hun doelstellingen te bereiken met video,” zegt Lorenzo Bown, CEO van StoryMe. “Dankzij de ervaring die Tone meebrengt gaan we klanten namelijk nog sterkere creatieve concepten kunnen voorstellen, die tegelijkertijd ook nog doeltreffender zijn.”  

Naast nauw samenwerken met het team en klanten inspireren, hoopt Tone De Cooman ook de positionering van StoryMe verder te verstevigen en te verbreden door samenwerkingen met creatieve partners verder uit te bouwen en het team van art directors te stimuleren.

“Samen willen we nieuwe en bestaande klanten aanspreken om een samenwerking op te zetten waarin we niet alleen video voorzien, maar ook steeds een strategie op maat kunnen uitbouwen met campagnes die een blijvende impact hebben. StoryMe heeft al bewezen dat die combinatie het ideale recept vormt voor video’s waarmee klanten kunnen scoren,” besluit De Cooman.