Scherpe prijs, straf verzekerd met Yuzzu en Egghunter

Crea / News

Na een pitch tussen vier bureaus was het Egghunter dat de marketingstrategie van Yuzzu van top tot teen mocht herzien. De merkstrategie werd samen met de interne teams van Yuzzu herbekeken aan de hand van workshops, interviews en strategische sessies. Uiteindelijk werd de positionering als volgt geherformuleerd: “Yuzzu wil er elke dag opnieuw naar streven om haar verzekerden de beste prijs-kwaliteitsverhouding van België te bieden.”

Egghunter maakte een nieuwe campagne voor Yuzzu (tv, radio, billboards, digitaal, enz) om het merk duidelijk te onderscheiden van haar concurrentie en schreef ook een nieuwe signatuur: “Scherpe prijs. Straf verzekerd”, bedoeld om te benadrukken dat Yuzzu de slimste keuze is op de markt. Het bureau herzag daarnaast ook de merkattributen van Yuzzu, van waarden en merk-DNA tot logo en meer.

Credits

Client: Yuzzu sa

CEO Yuzzu: Erik Heggen

Head of Marketing: Elodie Didier

Head of Brand & Communication: Christophe Bouaissi

Campaign manager: Isabelle Borremans

Agency: egghunter 

CD: Sebastien De Valck, Arnaud Pitz 

Copywriter: Olivier Pierre

Art Director: Frans Hulet

Client Services Director: Samantha Hendlisz 

Strategic Director: Steven Cosyns 

Head of Design: Laurent Lejeune

Visual Design: Sam Dekocker, Frans Hulet

Logo animation: Aurélien Thomas

Film Production Company: Lovo Films

Director: Wim Geudens

Excutive Producer: Bert Brulez

Producer: Cho Kuo

Post-Producer: Hervé Closset

Sound design: Elie Sundermann

DOP: Piet Deyaert

Soundstudio: Sonhouse 

Radio Production Company: Sonhouse

Sound producer: Thierry Van Durme

Sound Engineer: The one and only PEB

Digital Assets: egghunter

Photography: Koen Demuynck