Virtual reality – of VR – is internationaal gezien alomtegenwoordig en het aantal toepassingen dat gebruikmaakt van deze technologie neemt alleen maar toe. Toch is VR nog niet goed doorgedrongen in België en hebben nog maar weinig landgenoten de kans gekregen om deze buitengewone technologie uit te proberen. Quick vond een partner in Coca-Cola Zero sugar om zijn ambitie waar te maken: virtual reality toegankelijk maken voor alle Belgen. Quick biedt zijn klanten de mogelijkheid om bij de aankoop van een Maxi Menu voor slechts € 1 een VR-bril aan te schaffen en een gratis game te downloaden die speciaal voor deze actie werd ontwikkeld: “Space Drive-in”. Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium: “Ik ben er trots op dat Quick het eerste Belgische merk is dat iedereen de mogelijkheid biedt om hun eerste VR-ervaring te beleven, en wel op een heel toegankelijke manier. De ontwikkeling van het spel en de campagne heeft uiteraard verschillende maanden in beslag genomen, maar het resultaat overtreft al onze verwachtingen. Dit project toont opnieuw de dynamiek van het bedrijf en onze teams.”
Om deze actie concreet uit te werken, deed Quick een beroep op Dogstudio, een design- en technologiebedrijf uit Namen. Dogstudio was verantwoordelijk voor het hele project: van het ontwerp van de VR-bril tot de ontwikkeling van een geoptimaliseerde game voor iOS en Android. Michael Totta, client service director bij Dogstudio: “Het project “Space Drive-in” was voor ons een unieke kans. Quick en Coca-Cola gaven ons carte blanche om dit project tot een goed einde te brengen. Voor het ontwerp van de bril hebben we alles uit de kast gehaald om een optimale gebruikservaring te garanderen. Zo hebben we bijvoorbeeld gekozen voor lenzen van 37 mm diameter – i.p.v. de vaak gebruikte 24 mm diameter –, lichte materialen en zuignappen om de smartphone eenvoudig mee te bevestigen.” En ook bij Coca-Cola verwacht men veel van deze actie. VR-games bestaan al jaren, maar tot nu zijn het vooral specifieke doelgroepen zoals gamers die deze technologie al hebben uitgeprobeerd. “Space Drive-in maakt het mogelijk om met familie of vrienden de fun van VR-games te ontdekken. En fun is iets waar we bij Coca-Cola veel belang aan hechten," licht Priscilla Cornet, senior marketing manager bij Coca-Cola European Partners, toe. “Toen Quick ons zijn idee voorlegde, hebben we geen seconde aan getwijfeld om aan dit project mee te werken.