De eerste samenwerking tussen strategie AGENCY en het koekjesmerk Lotus is een feit. Met behulp van Dinosaurus doet het creatieve bureau de jura herleven. Om de doelgroep te vergroten en de coherentie van het merk te versterken, definieerde het team de nieuwe visuele identiteit van de bekende Lotuskoekjes.
De dinosaurussen passioneren groot en klein al millennia lang. Een periode die bijna even lang duurde als het bestaan van de vorige verpakking van Dinosaurus. Om de doelgroep verder te diversifiëren en een strikte gamma architectuur te behouden, is het design-team van strategie AGENCY de uitdaging aangegaan om de brand identity grondig aan te pakken en te herwerken via het logo en de verpakking.
Het logo introduceert als eerste het verhaal van het merk. Om de impact te versterken is er een 3D-mascotte geïntegreerd in de brand block en duikt het zo in de wereld van T-Rexen en andere reptielen. Daarnaast maakt Dinosaurus gebruik van kleurrijke en gestructureerde letters om zo het geheel te vervolledigen en de leesbaarheid te verbeteren. De storytelling gaat verder op de verpakking. Het logo ‘kraakt’ het decor en refereert zo naar de krokante textuur van de koekjes.
Dankzij het groen dat doorheen het gamma als kleurcode gebruikt wordt, ontstaat er een eenheid in de rekken. Hierdoor vormt het gamma een geheel, met behoud van de differentiatie binnen de varianten, en zorgt het voor een veel snellere herkenning in de winkelrekken.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]