Na eerdere geslaagde samenwerkingen met beautyketen di!, zoals de ontwikkeling van het gamma ‘di ladies’ en de lancering van het nieuwe maandblad, heeft strategie AGENCY een nieuw hoofdstuk in het gezamenlijke verhaal geschreven door de fundamenten van de keten grondig te herwerken. De nieuwe identiteit van di! is fris, dynamisch en expressief en dat komt voortaan tot uiting in alle interacties tussen de keten en de consumenten.
strategie baseerde zich voor deze denkoefening op kwantitatief onderzoek (Listen), om beter de merkperceptie en de klantenverwachtingen te begrijpen. Het designteam van het bureau zette zich vervolgens aan het werk om de identiteit en de positionering van de keten onder de loep te leggen, om zo het merk heruit te vinden, nieuwe klanten te winnen en de dialoog met alle vrouwen aan te gaan. Schrijfwijze en kleurgebruik van het nieuwe logo maken deel uit van de wil om expressiever en interactiever voor de dag te komen. En dat moet ook blijken uit de nieuwe inrichting van de winkels. Basilix Shopping Center in Sint-Agatha-Berchem kreeg de primeur, gevolgd door di!-winkels in Gent (Vrijdagmarkt), Froyennes en Westland Shopping Center (Anderlecht). De andere winkels in België en Luxemburg volgen…