Strategie in het hart van communicatie

Communication / News

Event- en (live) communicatiebureaus zijn vandaag niet meer over éénzelfde kam te scheren. De ene focust voornamelijk op (digitale) events- en activaties, de andere wil specifiek een live communicatiebureau genoemd worden. En dan zijn er nog die bureaus die van dat laatste pad afwijken en een carrément nieuwe weg willen inslaan: de weg van de experience-driven commmunicatie. Allen evolueerden ze mee met hun tijd, corona of geen corona, met zo hun eigen visie en eigen uitdagingen. En daarin staat het strategisch begeleiden van de klant meer dan ooit centraal.

Wim Segers is de oprichter van digitaal activatiebureau Engaged. Hij en z’n team, dat merkactivaties uitwerkt voor een paar bekende merken zoals Lego, zagen sinds corona alvast een grotere vraag naar digitale activaties en merkbelevingen. “Er zijn heel wat briefings tot bij ons gekomen die hier normaal niet zouden geraken. Waar vroeger meer naar klassieke event- en activatiebureaus gekeken werd, wordt nu toch meer digitaal gedacht. Naar capaciteit was dat voor ons wel even schakelen, want niemand weet hoe blijvend dit is. We geloven alvast sterk in een hybride toekomst waarbij digitaal onomkeerbaar is en een grotere rol zal blijven spelen,” vertelt Wim Segers. De meerwaarde voor de klant is hem alvast duidelijk: “Met digitaal heb je een veel groter bereik, heel Europa kan je doelgroep zijn, en ook de productiekosten liggen lager.” Dat activaties en events strategisch onderbouwd zijn vindt hij een absolute must. “Sommige bedrijven of bureaus hebben daar nog te weinig aandacht voor. Nochtans zitten we in een reclame- en marketingwereld waarin al wat er gebeurt ergens toe moet leiden. Wij vertrekken daarom altijd vanuit strategie om uiteindelijk zo’n groot mogelijke return te bereiken.”

(...) 

HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U IN PUB MAGAZINE