Strategie ziet virtual reality met Velux
Velux lanceert een nieuwe standaard voor het afwerken van zijn dakramen, ramen die geproduceerd zullen worden in de Deense fabrieken van het merk. Om 3.000 installateurs en verkopers uit België te tonen hoe deze ramen gemaakt zullen worden, ontwikkelde Velux België een B2B campagne. Het idee? Virtual reality gebruiken om alle professionals een 360°-bezoek te gunnen in de fabriek, zonder dat zij zich daarvoor naar Denemarken moeten begeven. Daarvoor werkte Velux België samen met het bureau Strategie, dat al acht maanden voor het merk werkt. Zij zetten het concept op punt en werkten een roadshow uit waarbij professionals bij elke halte verwelkomd worden met een omgebouwde truck, een catering service en… een Samung VR Gear! "Zodra ze de bril opzetten, worden ze ondergedompeld in het productieproces en komen ze de specifieke details van deze nieuwe afwerking van dakramen te weten," legt Wim Forceville uit, medeoprichter van productiehuis Fisheye, die zorgde voor de uitwerking van de film.
Vanaf maart 2016 zal een tweede fase van de campagne het publiek sensibiliseren. Daarnaast zal Velux ook dit jaar aanwezig zijn op Batibouw, waar het merk gebruik zal maken van meerdere communicatiekanalen om zijn nieuwigheidje te promoten.