Streamz licht tip van de sluier (met titels van DPG Media, SBS en VRT)

Het voelde een beetje vreemd aan: Kris Vervaert (DPG Media), John Porter (Telenet) samen met de bekende schermgezichten An Lemmens (VTM) en Erik Van Looy (Vier) samen in één studio. Voor de officiële presentatie van Streamz (op donderdag 3 september) was dat, of wat had u gedacht. De rol die VTM 31 jaar geleden speelde voor de Vlaamse televisiewereld, zal Streamz de komende jaren spelen. Dat was de boodschap van Kris Vervaet voor de kijker. En ook John Porter verwacht naar eigen zeggen veel van Streamz. Op maandag 14 september is Streamz online en iedereen is keihard aan het werken om die deadline te halen, zo wordt ons beloofd.

(Foto: John Porter & Kris Vervaet ©Streamz)
Dat Jan de Lichte en zijn bende Streamz mogen lanceren, wist u al. Er wordt ook ander lekkers op een schoteltje gelegd, nieuwe Vlaamse reeksen bijvoorbeeld. 11 nieuwe titels in totaal, zegt Streamz-CEO Peter Vindevogel: “Met Streamz willen we de kijker een aanbod bieden dat nergens anders te vinden is. We willen ervoor zorgen dat iedereen in Vlaanderen ons product kent als dé lokale streamingdienst. We slaan de handen in elkaar om herkenbare verhalen van hier te brengen, die zo straf zijn dat ze de wereld kunnen veroveren. En we combineren dat met straffe internationale verhalen, die Vlaanderen kunnen veroveren. We streven ernaar om gemiddeld elke maand een nieuwe exclusieve lokale titel te kunnen brengen. Uiteraard willen we Streamz laten groeien de komende maanden en jaren. We vertrekken met een gezonde klantenbasis van meer dan 400.000 gezinnen. Onderzoek in de lokale en internationale markt wijst uit dat een dergelijk lokale streamingdienst naast de gekende grote internationale spelers, absoluut groeipotentieel heeft.”

Peter Vindevolgel (foto © Streamz)
Naast De Bende van Jan de Lichte zijn dat Fair Trade, Mijn Slechtste Beste Vriendin, Black-out, Cheyenne et Lola, Free Love Paradise, Niets Te Melden, Cold Courage, Baantjer, D5R en een docureeks over Dimitri Vegas & Like Mike. Een totaalpakket, met dus ook documentaires en guilty pleasures, zegt Vindevogel. Het lokale aanbod wordt verder aangevuld met een grote catalogus van titels van DPG Media, SBS én de VRT (zie hieronder) en met buitenlandse reeksen en films. Alles samen goed voor duizend titels, mede door de samenwerking met tal van grote studio's. De prijs van Streamz (voor 4 schermen in HD)? 11,95 euro per maand, via de nieuwe Streamz tv-app of via digitale TV van Telenet. En wie 8 euro oplegt, krijgt daar tot 300 recente films bij. In eerste instantie is de nieuwe streamingdienst volledig reclamevrij, op langere termijn wordt reclame niet uitgesloten (via een hybride abonnementsformule?). Play-klanten va Telenet worden automatisch Streamz.
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle liet het aan Frederik Delaplace, de nieuwe CEO van de VRT, over om te melden dat het "een evidentie" dat de VRT hieraan zal meewerken. Voor dit najaar staan alvast de gloednieuwe Eén-reeksen Black-out en Cheyenne et Lola op het programma. Ook de Canvas-reeks Albatros, dat nu in preview op Play staat, zal te bekijken zijn op Streamz. Daarnaast biedt VRT heel wat catalogusreeksen aan zoals Geub, FC De Kampioenen, Eigen Kweek, De Ridder, De Parelvissers, Het Eiland, In De Gloria en De Ronde. Frederik Delaplace: “We zijn blij dat we mee onze schouders kunnen zetten onder Streamz, waarmee we samen een Vlaams antwoord bieden op het veranderde kijkgedrag. Daarom brengen we enkele prestigieuze, nieuwe fictiereeksen in, bovenop de uitgebreide VRT-catalogus met maar liefst 1.500 afleveringen van geliefde titels. Stuk voor stuk Vlaamse producties, waardoor Streamz zich zal kunnen onderscheiden. Zeer aantrekkelijk dus voor de abonnee, tegelijk stromen er ook nieuwe inkomsten naar de Vlaamse producenten. Opdracht geslaagd.” Minister Benjamin Dalle ondersteunt Streamz dus volledig: “Dit is een historisch moment voor de Vlaamse media- en productiesector. In een steeds sneller veranderende digitale en internationale mediacontext moeten de Vlaamse mediabedrijven de handen in elkaar slaan. Met Streamz komt er een krachtig platform waar wordt ingezet op lokale kwalitatieve content. Dit kan alleen maar meer goede fictie opleveren voor de Vlaamse kijker.”
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]