Street artist DZIA en DDB zetten INNO in de verf

Crea / News

Van februari tot mei laat INNO zich van zijn kleurrijkste kant zien. Want voor zijn lentecampagne en winkelaankleding gaat de warenhuisketen in zee met de straatartiest DZIA. Geen nieuwe traditie, want decennia geleden pakte het merk al uit met affiches van Belgische artiesten. Maar nu dus street art: een trendy eyecatcher in samenwerking met reclamebureau DDB.

Waarom DZIA voor INNO?

“Onze keuze voor een Belgische artiest is een traditie die we terug oppikken. Zo heeft INNO jaren geleden al samengewerkt met Hergé, Willy Vandersteen, Philippe Geluck en François Schuiten,” vertelt Elly Zwinnen, merchandise & marketing director bij INNO. “Met de urban art van DZIA willen we een jonger publiek aanspreken. Onze baseline luidt sinds kort ‘for you’. En daarmee bedoelen we werkelijk ‘iedereen’. Niet alleen onze vertrouwde klanten, maar echt elke generatie moet zich thuis voelen bij INNO.”

Gevestigde waarde

Met INNO is DZIA niet aan zijn proefstuk toe. De Antwerpenaar werkte al samen met merken als Eastpak en Converse en is in binnen- en buitenland een veelgevraagde artiest. Met meer dan 32.000 volgers op Instagram heeft hij zijn strepen dubbel en dik verdiend.

Waarom hij enthousiast is over deze collab? “INNO en ik: wij hebben iets gemeen. Mijn murals worden echt een deel van de stad. En ze zijn toegankelijk, net zoals de INNO-winkels in alle grote steden van het land. Ook al is INNO een gevestigde waarde: iedereen kan er op elk moment binnenstappen.”

Dagen vol kleur

Bonte bloemen, varens, rondfladderende insecten... Met de kleurrijke campagne van DZIA is de lente duidelijk in ‘t land. “Niet alleen de campagne, maar ook de muurschildering en de etalages springen direct in ’t oog,” zegt Kwint De Meyer, creative director van DDB. 

“DZIA’s ontwerpen zijn organisch: ze ademen kleur, vrijheid, spontaniteit... En da’s precies waar de mensen nu meer dan ooit naar snakken. De lentecollectie van INNO met kleurrijke outfits, lekkere parfums en frisse lingeriesetjes biedt daar een perfect antwoord op.”

Vanaf 18 februari tot 4 mei kan je de kleurrijke muurschildering van DZIA zelf gaan bekijken in de Koolstraat in Brussel, waar hij INNO letterlijk in de verf heeft gezet.

Credits

Creative Director : Kwint De Meyer
Creation : Antoine de Bellefroid & Yannick Pringels
Social Creative : Ellen Potoms
Design : Glenn Vanhasselt
Strategy : Fiona Boyle
Account team : Alice Platteau, Soraya Hellara, Robbe Hemeleers
Mac Artist : Lea Leborgne