Studenten AP Hogeschool maken magazine voor Ringland

Altijd al willen ontdekken hoe magazines tot stand komen? De studenten communicatie van de AP Hogeschool weten er alles van: ze combineren boeiende lessen met grote porties inspiratie, roeren er knipsels en schetsen door, voegen veel interviews en beeldmateriaal toe en toveren zo een prachtig magazine op tafel.
Bij het maken van een magazine is een goede voorbereiding alles! De derdejaarsstudenten communicatie van AP Hogeschool werken ieder jaar gedurende een heel semester in groep aan een bedrijfsmagazine voor een echte opdrachtgever, en dit jaar was dat Ringland. Allereerst gingen ze op zoek naar inspiratie door knipsels te verzamelen en eerste schetsen te maken voor de lay-out. Uiteindelijk begon de look-and-feel van het toekomstige magazine vorm te krijgen en was het tijd om content te verzamelen: dus begonnen ze verschillende interviews af te nemen en zorgden ze ook zelf voor geschikt beeldmateriaal. "Een magazine maken, daar komt meer bij kijken dan je zou denken," zegt Firdaous Soussi. "Het vergde veel en hard werk maar ik ben tevreden met het eindresultaat. Na twee jaar voorbereidende (fictieve) opdrachten is het leuk om ook eens met een échte opdrachtgever samen te werken: dat is een grote meerwaarde in deze opleiding." Op basis van verschillende pittige feedbacksessies met de lectoren stelden de studenten hun magazine verder op punt. Ten slotte pitchte elk groepje op het einde van het semester hun magazine aan de opdrachtgever Ringland, die de uiteindelijke "winnaar" mocht kiezen. En dat werd het magazine van Firdaous Soussi, Zoë Tops, Brad Van Schaeybroek, Maud Greeve, Shauni Van Hove en Warre Callens. "Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ons magazine zou winnen," verklaart Zoë Tops. "Er waren zoveel prachtige en leuke inzendingen - elk exemplaar had zijn eigen bijzonderheden, insteken en design, ondanks het feit dat het steeds over dezelfde organisatie gaat. Ons design leunde het dichtste aan bij de huisstijl van Ringland: dat was volgens mij meteen een belangrijk punt voor de opdrachtgever. Verder hebben we ook inhoudelijk geprobeerd om zoveel mogelijk verschillende insteken te verwerken in de interviews. Ook was het voor ons belangrijk om steeds te focussen op samenwerken en doorzetten."
Meer informatie op maat van studenten en docenten van hogescholen en universiteiten?
Schrijf u hier gratis in voor de newsletter PUB4Schools.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]