Zoals elk jaar krijgen laatstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement aan Howest de opdracht een heus event rond marketing te organiseren. Deze keer beslisten de marketeers in spe de lat echter iets hoger te leggen. Zo houden ze niet één, maar drie seminaries onder de verzamelnaam The New Marketing Chapter. Deze vinden plaats van 17 november tot 8 december, pal in de periode wanneer ook het alom bekende STIMA Marketing Congress in Gent plaatsvindt. De studenten willen bewust bijdragen aan deze drie weken vol events rond marketing en ondernemerschap. Daarbij vinden ze het belangrijk om marketing ook in West-Vlaanderen vertegenwoordigd te zien.
Elke avond staat één thema centraal. Op 17 november zijn dat beginnende ondernemers die met een fris idee plots ontzettend populair zijn gebleken. Zo komt de CMO van Mobile Vikings vertellen over hoe zij een mooi marktaandeel konden afsnoepen van providers die al jaar en dag de macht in handen hebben. Op 24 november vertellen drie sprekers van verscheidene communicatiebureaus alles over het benaderen van een doelgroep op een persoonlijke en toegankelijke manier. Zowel de technische (efficiënt adverteren en software voor vertegenwoordigers) als creatieve (met een spreker van Happiness Brussels) kant worden belicht. Afsluiten doen de studenten op 8 december met wat hoogstaande technologische snufjes. Zo nodigen ze alle geeks en geïnteresseerden uit om te zien hoe zaken als VR en 360° technologie ook een invloed kunnen hebben op de toekomst van marketing en ondernemen.
Meer informatie en tickets vindt u op www.thenewmarketingchapter.com