Studio Beshart maakt beeldende campagne voor BRUZZ en Brussel Helpt

Op zaterdag 25 november organiseert BRUZZ, samen met maar liefst 125 organisaties en particulieren, De Grootste Spaghettislag ter Wereld. Dat is de actie van Brussel Helpt, de jaarlijkse campagne van BRUZZ die mensen op de been brengt om spaghetti te maken én te eten voor een Brussels goed doel.
Dit jaar is dat goede doel vzw straatverplegers. Met een uitgesproken focus op housing first zet de vzw zich in om een einde te maken aan dakloosheid. De vzw ontwikkelde een methodiek waarbij hygiëne en gezondheid centraal staan om een band op te bouwen met de meest kwetsbare, dakloze mensen. Later werd ook huisvesting een belangrijk aspect in het werk van de medisch-sociale organisatie.
Om de actie kracht bij te zetten, ontwikkelde BRUZZ een beeldende campagne voor Brussel Helpt. En daarin spelen dit jaar vijf Brusselse standbeelden de hoofdrol. Jacques Brel, Jean-Claude Van Damme, Karel Van Lotharingen, John Cockerill en het monument voor de Oorlogsduif kregen in de eerste campagnegoeen keukenschort aangemeten (“maak spaghetti!). In de tweede golf (“eet spaghetti!”) werden ze met een Brusselse geblokte ‘bavet’ getooid. Uitmuntend werk van het Antwerpse Studio Beshart, dat meewerkte aan het campagneconcept en het grafisch werk voor zijn rekening nam: de fotoshoot van de standbeelden, het photoshoppen van de keukenschorten en bavetten (en grappige spaghetti-details) en de ontwikkeling van alle beeld- en videomateriaal (print, affichage, pos, social media, display bannering en televisie). De campagne is te volgen in de media van BRUZZ, bij alle spaghetti-makers en in het MIVB-netwerk. De spots op BRUZZ radio zijn het werk van de eigen radioploeg.
“Brussel Helpt had zich dit jaar de ambitie gesteld om te groeien tot 100 spaghetti-locaties. In 2023 hadden we er 60. Met onze standbeelden-campagne zijn we doorgestoten tot 125 locaties, meer dan verdubbeling,” zegt Ineke Le Compte, commercieel manager van BRUZZ, enthousiast.
Nog tot donderdagmiddag 23 november kunnen Brusselaars een spaghetti reserveren via www.brusselhelpt.be. Voor zaterdagmiddag of -avond, tegen 10 euro per portie (integraal voor het goede doel). Check het kaartje op de website voor de zeer brede waaier aan cultuurhuizen, woonzorgcentra, scholen, verenigingen, particulieren en andere organisaties die mee de schouders zetten onder deze jaarlijkse solidariteitsactie. Een donatie is ook mogelijk én welkom.
Nieuw dit jaar is dat ook mensen die geen toegang hebben tot een website gemakkelijk kunnen meedoen met Brussel Helpt. Bij Muntpunt, de Brusselse GC’s en het Brussels Ouderenplatform kan je je portie spaghetti reserveren en betalen aan de balie. Voor Brusselaars met een verhoogde tegemoetkoming of een Paspartoe tegen kansentarief kost een portie spaghetti aan de balie 2 euro in plaats van 10 euro.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]