Subaru schakelt twee versnellingen hoger met Fightclub

Budgets / Crea / News

Fightclub, reeds in charge voor het performance luik van Subaru, won nu ook de creatieve campagne voor zich. Autoproducent Subaru visioneerde een originele vertaalslag voor z’n nieuwste model ‘Solterra’. Het resultaat? Een eigentijdse en atypische teaservideo met een view rate van 14,2% en 1/6 kijkers dat overging tot interactie.

Het digitaal succes resulteerde in nog meer kansen voor Fightclub waarbij nu ook in primeur de out of home campagne – ter ere van de ‘Outdoor Days’ – in heel de BeNeLux aan hen werd uitbesteed. Hierbij slaagden ze erin het merk verrassend te positioneren op de anders immer traditionele billboards. De campagne werd gedurende één maand verder uiteengezet op Google Discovery & Meta met als hoofddoel leads genereren en daarnaast een zo kwalitatief en hoog mogelijk aantal impressies en reach. De campagne leverde 3 miljoen impressies op, 300 leads en een verdubbelde CTR. 

Credits

Copywriter: Carmen van Buggenhout ​
​Art direction: Claudia Zwartjes ​
​Graphic Designer: Noortje Lenaerts
​Creative business lead: Kim Devos ​
​Account Manager Creative: Gwen Reynaert
​Account Manager Performance: Ellen Benoit ​
​DTP: Korneel Kennes ​
​Creative Director: Stijn Pauwels