Het Gentse reclamebureau Superkraft bedacht 'Speurneus Spitsmuis' voor de campagne van de Week van het Bos en ontwikkelde daarbovenop de educatieve pakketten. De campagne ging op zondag 8 oktober van start en loopt nog tot en met 15 oktober. En ook bij de creatieven is de nieuwsgierigheid naar natuur geprikkeld. Om de Week van het Bos nog eens extra in de belangstelling te zetten, slaat de hele creatieve afdeling van Superkraft deze week z’n tenten op in het Zevenbergenbos.
Onder het motto ‘take nothing away, leave nothing behind’, zullen de zes creatieven van Superkraft vierentwintig uur lang werken, podcasten en gasten ontvangen onder de blote hemel.
Ultralopers en natuurwetenschappers als gasten
Tijdens hun ‘bosverblijf’ zullen de Superkrafters niet alleen hun creatieve activiteiten voortzetten, ze zullen ook een aantal gasten ontvangen om het te hebben over natuur, biodiversiteit en hoe de reclamewereld daar beter kan mee omgaan. Op de gastenlijst van de ‘bosklassen van Superkraft’ staan onder meer namen als ultraloper Olivier D’Havé, natuurwetenschapper en auteur Dirk Draulans en de mensen achter de organisatie Treesistance.
CREDITS
Contact Superkraft: Isabel Meyvis
Account Manager: Wessam Labadi, Charlotte Meulenbergs
Creative Director: Peter Lissens
Head of Art: Joris Van der Plaetsen
Copy: Bojan Van Damme, Amber De Wilde, Zephir Veys, Peter Lissens
Art Direction: Annelien Braeckman, Zephir Veys, Joris Van der Plaetsen
Illustratie: Caroline Vanneste