Supermachine blaast frisse zeebries door Blankenberge

Crea / News

Blankenberge marginaal? Volks bedoel je! Stad Blankenberge lanceert in samenwerking met Supermachine haar nieuwe campagne “Thuis aan de Pier”. Het is een knipoog naar wat deze plek zo eigen maakt: haar unieke karakter en ongedwongen sfeer. 

Tijd voor een frisse zeebries door de straten van Blankenberge. Met de ontwikkeling van een nieuwe merkpositionering kiest de stad voor authenticiteit. Het doel? Een verhaal vertellen dat past bij wie ze echt zijn. 

Na een grondig strategisch traject ontstond een eigenzinnige positionering, die de eigenheid van de stad omarmt. Want laten we eerlijk zijn: in Blankenberge vind je geen schone schijn of glitter, en dat is net wat de plek zo speciaal maakt. “Hoewel we weten dat ze er in Knokke niet zo zot van zijn, is iedereen in Blankenberge welkom in zijn short op de dijk,” klinkt het bij Supermachine. “Deze stad omarmt uniekheid en blijft vooral zichzelf.”

Supermachine trapt de campagne af met beelden die Blankenberge op z’n puurst tonen: de iconische pier, de rustgevende polders, onbezorgde jongeren. Een manifestovideo brengt Blankenberge in al zijn authenticiteit in beeld. De voice-over van een local maakt duidelijk wat het betekent om thuis te komen aan de pier. Geen muziek, enkel stem, om de unieke sfeer echt te kunnen reflecteren.

Een intensieve OOH- en DOOH-campagne naast de manifestovideo versterkt het gevoel van trots en verbondenheid bij de inwoners, zodat hun liefde voor de stad vanzelf uitstraalt naar iedereen die Blankenberge bezoekt. 

De boodschap “Thuis aan de Pier” duikt de komende vier weken op in het straatbeeld op grote reclameborden en digitale schermen, in de gangpaden van Carrefour en Delhaize, en ook online via YouTube preroll, Google Display, Meta en Snapchat, evenals op de eigen kanalen van de stad.

CREDITS:

Agency: Supermachine
Brand: Stad Blankenberge
Client: Kevin Prijs, Celine Claeys, Riet Jacxsens, Elien Poppe
Creative & Managing Director: Charlotte Van Hoecke
Accounts: Liza Van de Vijver, Jarno Verschelden
Design Director: Dennis Hellebaut
Strategist: Jules De Bruyckere
Art Director: Maïté De Laruelle
Copywriter: Ine Vanderdeelen
Editing: Maïté De Laruelle, Dennis Hellebaut
Production company: Hooked Visuals
DOP: Jeremi VanderstichelePhotography
Photography: Laura Siliquini
Gaffer & focus puller: Matthee Van Holderbeke