Supermachine en Blankenberge vierden de zomer aan de Pier

Crea / News

Midden juni transformeerde Stad Blankenberge het strand naast de Belgium Pier tot een levendig evenementendorp. Met als afsluiter van de bruisende zomer, de grote finale van Radio 2 Zomerhit op 31 augustus. Na een avond vol optredens van onder meer Bart Peeters, Camille en Bart Kaëll, kregen opkomende talenten Hannah Mae en MAKSIM de Zomerhit-trofee in handen.  

Met een breed scala aan activiteiten richtte Blankenberge zich zowel op inwoners als bezoekers. Jupiler EK-voetbalmatchen, MNM Start to DJ, Mardi Gras Festival (Gentse Feesten), cinema op het strand, De Tijdloze van StuBru, MNM en Mega Beach Festival kwamen op het programma te staan. Talloze zwoele zomeravonden en lachende gezichten. Een hele zomer lang.

Voor de communicatiestrategie, concept, naming en branding van Zomer aan de Pier werd het creative agency Supermachine ingeschakeld. Om het project groeimogelijkheden te geven en de vaste waarden in het zomeraanbod van de stad (zoals het Bloemencorso of de Paravangfeesten) niet in het gedrang te brengen, ontwierp het team een nieuwe branding en logo. Daarin knipoogt Supermachine naar de stadshuisstijl, én de iconische Belgium Pier natuurlijk. Zo is er trouwens slechts één in België en twee op het Europees vasteland. 

Het was voor Supermachine niet de eerste samenwerking met de stad. Het agency is namelijk ook druk in de weer met de algemene merkstrategie en positionering van Blankenberge, waar dit project onderdeel van uitmaakt. 

CREDITS:

Agency: Supermachine
Brand: Stad Blankenberge
Client: Kevin Prijs, Celine Claeys, Riet Jacxsens, Elien Poppe, Mitch De Geest
Managing Director: Charlotte Van Hoecke
Creative Director: Charlotte Van Hoecke
Account Manager: Liza Van de Vijver, Jarno Verschelden
Strategist: Jules De Bruyckere
Design Director: Dennis Hellebaut
Designer: Maïté De Laruelle
Copywriter: Ine Vanderdeelen
Event Agency: Radar Events