SUPERMACHINE en Provincie Oost-Vlaanderen maken je het hof

Crea / News

Waarschijnlijk heb je deze zomer ook zo zitten puffen. Maar wist je dat je tuin eigenlijk één grote airco kan zijn? Met enkele kleine aanpassingen creëer je al je eigen oase. Dan kan je toch een beetje genieten tijdens die hete zomers, en het is best verstandig met het oog op de klimaatopwarming. SUPERMACHINE en Provincie Oost-Vlaanderen sloegen de handen in elkaar, met het oog op de provincie aan het tuinieren te krijgen. Samen lanceren ze de campagne “Het zaad van een maat kan geen kwaad”. Met deze campagne wil de provincie tuineigenaars in Oost-Vlaanderen inspireren om te kiezen voor een klimaatvriendelijke en biodiverse tuin. Dit project krijgt financiële ondersteuning vanuit Europa (ELFPO).

De basis van de campagne is de door SUPERMACHINE ontwikkelde website www.zaadvaneenmaat.be, een campagne-site boordevol leuke tips en quizjes rond tuinieren en klimaatvriendelijk tuinonderhoud. Daar kan je ook meteen gratis zakjes bloemzaad bestellen, voor jou én een maat. De ludieke slogan “Het zaad van een maat kan geen kwaad” vormt dan ook de basis. Tuinieren kan best sexy zijn en dat toont de provincie tijdens deze campagne.

Om traffic te garanderen naar het platform werd er een samenwerking op poten gezet met JCDecaux en Lijncom. De visuals worden doorgetrokken in digital ads, zowel via social als het Google-netwerk met allerhande copy met een knipoog.

 

Credits

Agency: SUPERMACHINE

Brand: Provincie Oost-Vlaanderen 

Client: Leen De Laender, Anneleen Demey, Evelyne Fiers, Esther Merckx, Sarah Gijdé, Joost Wylin, Eef Plaetinck,

Client Service director: Charlotte Van Hoecke

Strategic direction: Niel Van Herck

Creative direction: Charlotte Van Hoecke

Art director: Maïté De Laruelle

Copywriter: Niel Van Herck

Design director: Dennis Hellebaut

Strateeg: Jules De Bruyckere

Digital designer & developer: Milan Vanalderwerelt 

Content creator: Kim Garré