Provincie Oost-Vlaanderen spoort haar inwoners aan om de eigen streek meer te ontdekken, met deze keer focus op het aanbod binnen de regio. Voor de uitwerking van deze themacampagne werd creative agency Supermachine ingeschakeld.
Dat Oost-Vlamingen zelden de toerist uithangen in hun eigen provincie? Dat vinden ze bij Supermachine barbaars. In de campagne, die verder gaat dan de gebruikelijke ‘bezoek ons’ oproepen, wordt de term ‘barbaar’ getransformeerd tot een symbool van nieuwsgierigheid en trots. Want zijn we niet allemaal een beetje barbaars?
Het concept komt tot leven in een fotografische en videocampagne. Deze trekken de aandacht met onverwachte taferelen in bossen en natuurdomeinen, recreatiedomeinen en erfgoedsites. Een chic gekleed ouder koppel verkent de provinciale domeinen. Een flamboyante, modieuze man met zijn poedels, bewandelt het bospad vol fierheid. Zo worden de ‘cultuurbarbaar’, ‘natuurbarbaar’ en ‘avontuurbarbaar’ in beeld gebracht, op plekken waar je ze normaal niet zou verwachten. Kom dus eens uit je comfortzone en ontdek je eigen regio. Het is vlakbij!
De boodschap wordt verspreid door een provinciebrede campagne in OOH, cinema, radio en sociale media. Hiermee wil de provincie alle Oost-Vlamingen aanspreken om met nieuwe ogen naar hun eigen streek te kijken.