Supermachine en Walkie Talkie vlammen opnieuw voor Week van de Friet!

Na vier heerlijke jaren laten Supermachine en Walkie Talkie ook dit jaar geen frituurvet onaangeroerd. Een oorstrelende campagne en doelgerichte PR-inspanningen transformeren de Week van de Friet van VLAM opnieuw tot een waar festijn.
Kan jij het geluid van frietjes in het frietvet mentaal oproepen? Na de focus vorig jaar op het zintuig 'zien' te hebben gelegd, verschoven ze het zwaartepunt van de Week van de Friet dit jaar naar het zintuig 'horen'. Want laten we eerlijk zijn, horen over frietjes doet goesting krijgen! Supermachine en VLAM kozen dan ook resoluut voor radiospots vol onweerstaanbare frietgeluiden, van het sissen in het vet tot het opgooien van frietjes. Alsof je echt in de frituur staat.
Onze frietjes van de frituur worden dit jaar écht in de schijnwerpers gezet. In samenwerking met Sonhouse brengen ze de frituurervaring naar je oren dankzij een topkwaliteit van geluidsopnames. Verder wordt dit idee visueel ondersteund met een visueel symfonisch frietconcert en uitgeschreven onomatopeeën van frietgeluiden op social.
De dag van lancering van de campagne verspreidde het nieuws zich als een lopend frietuurtje, euh vuurtje, in De Tafel van Gert, VRT Laat, VTM Nieuws, Q-Music, Het Laatste Nieuws, Ketnet, Radio 2...
Ook goesting in frietjes van de frituur? Goed nieuws, nog tot 12 november is het Week van de Friet, haast je snel naar de frituur!
Credits
Creative agency: SUPERMACHINE
Brand: VLAM
Client: Wim Vanavermaete, Katrien De Nul, Kris Michiels
Client Service Director: Charlotte Van Hoecke
Strategic Director: Niel Van Herck
Design Director: Dennis Hellebaut
Strategist: Jules De Bruyckere
Creative: Maïté De Laruelle
Copywriter: Niel Van Herck
PR agency: Walkie Talkie
PR: Alexis Bracke, Isabelle Van Orshaegen
Sound production company: Sonhouse
Sound Design: Thierry Van Durme
Sound Production: Steven Barbé, Rosalba Angioletti
Voice Over: Ann De Keersmaeker, Cathy Petit en Tom Audenaert
Production company: Geronimo
Creative director production: Gertjan De Smet
Regie: Dirk Domen
Camera: Lennard Brans
Friturist: Eddie Cooremans
Photography: Senne & Eefje
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]