Supermachine en Zebrastraat kiezen voor Techno-art
Een leven zonder technologie, het lijkt ondertussen prehistorisch. Artificiële intelligentie brak helemaal door in 2023, 5G zorgt nog steeds voor een meerverkoop van aluminiumfolie en quantumcomputers zijn geen ding uit Star Trek meer. Zebrastraat en Stichting Liedts-Meesen organiseren tweejaarlijks de internationale exhibitie New Technology and Art Awards (NTAA) rond dit thema, Supermachine verzorgt de branding en uitrol.
Elke twee jaar wordt de New Technological Art Award (NTAA) georganiseerd, een wedstrijd die probeert een leemte in de mainstream kunstwereld in te vullen door aandacht te besteden aan de technologische ontwikkelingen die onze wereldwijde cultuur stuwen. Techno-art dus. Daar hoort een award-uitreiking bij en de geselecteerde kunstwerken worden tentoongesteld in de Zebrastraat.
Supermachine gaf de branding van het event een stevige make-over. Het nieuwe logo is multifunctioneel en benadrukt het technologische karakter, wat verder ondersteund wordt met alienesque grafische elementen. Ook website en andere communicatiedragers kregen een nieuwe jas, waarbij de communicatiestijl toegankelijker werd gemaakt. Via social content verspreiden ze de wedstrijd en doen de oproep aan kunstenaars en makers om deel te nemen.
Credits:
Agency: Supermachine
Brand: Zebrastraat Gent - NTAa
Client: Mieke Van de Gehuchte, Louise Van Acker-Verberckt, Lawrence Liedts, Ignace Devoldere
Managing Director: Charlotte Van Hoecke
Account Manager: Jarno Verschelden
Strategist: Jules De Bruyckere
Design Director: Dennis Hellebaut
Creative: Milan Vanalderwerelt
Digital Designer: Milan Vanalderwerelt
Developer: Milan Vanalderwerelt
Copywriter: Niel Van Herck