Supermachine leidt alle wegen naar Traxio
De start van de samenwerking tussen vertegenwoordiger van de mobiliteitssector Traxio en Supermachine resulteerde in een inbound marketingstrategie, een nieuw online contentplatform en 700.000 bereikte Belgen in no time. Super, want mobiliteit is een moeilijk onderwerp. Traxio weet dit. De mensen die ze vertegenwoordigen, worden steeds vaker geconfronteerd met slecht geïnformeerde consumenten. Consumenten die hun vragen snel intikken in zoekmachines en dan een antwoord vinden dat vaak fout of zelfs gevaarlijk is. De mensen bij Traxio wilden dit oplossen en vroeg aan Supermachine om hen een stem te geven waardoor ze met eindgebruikers konden praten. Een stem die consumenten vertrouwen geeft.
Supermachine en Traxio schreven een nieuwe strategie. Hiervoor stapten ze weg van de klassieke push-methoden en opteerden ze voor een strategie die vertrok vanuit de consument zelf. Een consument die op zoek is naar een antwoord op al zijn vragen over mobiliteit. Dat antwoord werd vertaald in een inbound marketing-strategie gebouwd rond het nieuwe online contentplatform allesovermobiliteit.be. Met dat platform bevestigt Traxio nogmaals zijn rol als vertegenwoordiger van de mobiliteitssector. Ze begeleiden er consumenten doorheen elke fase van de customer journey. Vanaf hun initiële vraag tot aan een uiteindelijke conversie bij een Traxio-dealer. Zo’n contentplatform lanceren doe je door heel wat buzz te creëren. Supermachine zorgde voor een stand op het Autosalon en wist met een slim getargete social-mediacampagne op korte tijd zo’n 700.000 Belgen te bereiken.