Overdag is ze plantenliefhebber, ’s nachts is ze mama van twee slechte slapers. Daar ergens tussenin is ze ook nog eens plant-based lead bij Danone voor de merken Alpro en Provamel. U leest het goed, de job van Suzanne Mulier bestaat erin om ons te overtuigen van de wonderen van plantaardig voedsel.
Staat plant-based bij u intussen wekelijks – of vaker – op het menu? Of bent u toch nog niet helemaal overtuigd van de voordelen van plantaardig eten? Op 19 oktober komt Suzanne Mulier naar Orbit by PUB XP. De uitgelezen kans om er meer te weten over te komen. Of zoals Suzanne haar keynote samenvat: “Tot op Orbit, voor een keynote over de wereld veranderen én de manier waarop we eten 🌱”
Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. Het onderwerp van dit jaar? Consumentengedrag. PUB stelde in de aanloop naar haar keynote-sessie alvast vier vragen aan Suzanne Mulier. Lees het interview hieronder.
Met welke antwoorden moeten merken komen om aan de verwachtingen van de burgers en de planeet te voldoen?
Merken moeten met oplossingen komen die de zorg voor de planeet aantrekkelijk maken, een manier voor klanten om zich goed te voelen en tegelijkertijd ook goed te doen. Als bedrijf vereist dat een echte verandering en inspanning: het betekent dat je voor elk van je bedrijfskeuzes de prioriteit geeft aan milieuvriendelijke praktijken, het verminderen van afval, ethisch aankopen, het ondersteunen van lokale community’s,...
Wat is de meest gemaakte fout van merken als ze communiceren over duurzame ontwikkeling?
De grootste fout die een merk kan maken in zijn communicatie omtrent duurzaamheid is niet eerlijk zijn over de weg die ze nog moeten inslaan. Een merk moet altijd transparant zijn over hun werkelijke impact op het klimaat en laten zien hoe het op weg is naar een duidelijke visie, met concrete doelstellingen.
Van welk merk vind je de duurzaamheidsclaims het meest overtuigend?
Ik ben er zeker van dat je het met me eens zal zijn: Patagonië springt er bovenuit met zijn overtuigende duurzaamheidsclaims, dankzij zijn transparantie, toewijding aan eerlijke handel en sterke pleidooien voor milieukwesties.
Kan marketing de wereld redden?
Marketing alleen kan de wereld niet redden, maar het heeft wel een cruciale rol te spelen… Door duurzame producten te promoten, consumenten te informeren en zo hun gedrag te beïnvloeden, kan marketing positieve veranderingen teweegbrengen en verantwoorde keuzes aanmoedigen. Het omarmen van duurzaamheid is geen keuze voor merken, het is een MUST voor het welzijn van onze planeet en voor de toekomstige generaties.
ORBIT BY PUB XP: CONSUMER BEHAVIOUR IN A GREEN ECONOMY!
Ter herinnering: oktober staat zoals elk jaar in het teken van de inzet van PUB voor een meer duurzame wereld: ontmoet ons op 19 oktober vanaf 14.30 uur (deuren open om 14u) in AG Campus, hartje Brussel.
Op het programma: vertel ons hoe u en uw consumenten kopen en wij vertellen u wat voor consument u bent! Wat koopt u? Willen consumenten (echt) lokale en/of duurzame producten? Hoe zijn de gewoonten van consumenten de afgelopen jaren veranderd? Op basis hiervan geven we je zoveel mogelijk tips en trucs om je te helpen de hedendaagse consument te begrijpen en hoe je effectief met hem kunt communiceren. Ofwel: Consumer Behaviour in a Green Economy! 🛒
Deze 6de editie geniet de steun van AG Insurance, RMB, NRJ, Serviceplan en UBA Belgium. De conferentie wordt gevolgd door een walking dinner en een netwerksessie. Voor meer informatie en registratie, scan de QR-code in dit bericht.