't Is okéééé voor Be Connect
Voor de lancering van de derde episode van Les Visiteurs in de filmzalen heeft Be Connect zich van zijn grappigste kant laten zien om de film op de sociale netwerken te promoten. Met succes: meer dan 500.000 gebruikers hebben in enkele dagen de trailer al gezien. Montjoie! Saint Denis!
Voor de komst van de langspeelfilm Les Visiteurs: La Révolution wou de verdeler ervan, Paradiso Filmed Entertainment, zoveel mogelijk buzz creëren rond deze release. Les Visiteurs zijn weliswaar een klassieker, welbekend bij al wie ouder is dan 35, maar de 'millennials' zijn minder vertrouwd met de wederwaardigheden doorheen de tijd van Godefroy de Montmirail en zijn trouwe dienaar Jacquouille la Fripouille. De sociale netwerken waren dus het ideale terrein om deze jongere connected doelgroep te bereiken en hun aandacht op de release in de filmzalen te vestigen.
De strategie die Be Connect uitrolde was gebaseerd op verschillende soorten content (humoristische postings, geschreven in oud Frans, bewegende gifjes, ...) die het universum en de cult uitroepen uit de serie in de schijnwerpers zetten. Ter ondersteuning van deze content strategie heeft Be Connect ook campagnes op Facebook en YouTube verzorgd, gebaseerd op materiaal geleverd door Paradiso Filmed Entertainment, voor een maximaal aantal views van de trailer. Het resultaat van deze enorme inspanning: meer dan 500.000 Belgen hebben de video bekeken terwijl er een 2.000 commentaren en meer dan 3.000 shares genoteerd werden op Facebook bij gebruikers die nog geen fans waren van de reeks. "Het is echt 'diiiingue'! Deze met succes bekroonde operatie bevestigt eens te meer de ervaring van Be Connect met de activering van op video gebaseerde reclamecampagnes," zegt Olivier de Decker van Be Connect.