Take A Break met PUB en Havas… en Amazon

Agenda / Marketing / News / Retail

  • 30/03/2021 09:00

De retail is onderhevig aan enorme veranderingen. Aan de hand van data, zoekmachine-optimalisatie, augmented reality en spraakassistenten proberen retailers in te spelen op de behoeften van hun klanten. Kortom: voor de klant wordt het dynamischer, voor bedrijven uitdagender. Amazon is een wereldspeler in zijn sector, en dus interessant om eens van dichtbij te bekijken. PUB en Havas nodigen u daarom uit op een conferentie. Een inspirerend moment die de laatste insights rond wereldwijde (e)-commerce met u wil delen. Afspraak op 30 maart om 9 uur. Online, natuurlijk!

Hoe zal AMAZON de toekomst van de detailhandel hertekenen ?

Het is het verhaal van een briljant persoon die met een online boekenwinkel begon en (voorlopig) eindigde op de maan. Amazon, in 1994 opgericht door Jeff Bezos, was oorspronkelijk een eenvoudige online boekenwinkel. In 2019 wordt het de meest winstgevende onderneming ter wereld, met een marktwaarde van 1500 miljard euro en meer dan 840.000 werknemers. Voortbouwend op de visie en onvermoeibare energie van Bezos heeft Amazon onze wereld volledig veranderd en werkt het nog steeds aan onze toekomst.

Dankzij het gebruik van data, de ontwikkeling van zoekmachines, advertentiemarkten en Alexa (Amazons spraakassistent) verovert het de ene sector na de andere; boeken, textiel, voedsel, farmaceutica... De conferentie zal het ecosysteem van Amazon analyseren en antwoorden op de vraag “Hoe ver zal Amazon gaan?”. Interessant voor retailers en marketingafdelingen van andere bedrijven, voor bureaus, voor media,... want bedrijven als Amazon veranderen de manier van werken in de wereld van marketing en communicatie, of men dat wil of niet.