Talking Birds PR gaat voluit ‘bilingue’

News / People

Een vierde verjaardag, daar hoort ook een vierde collega bij, vond Talking Birds manager Bram Boriau. Hij haalde Coraline Burre binnen als eerste Franstalige communicatie-expert.

Na een parcours als copywriter in de marketing voor Test-Aankoop en Atos Worldline, ging Coraline Burre aan de slag als freelance journaliste voor onder andere RTBF, Vivio en Newsmaster. Vervolgens werkte ze zes jaar lang voor de Conseil Supérieur de l’audiovisuel (CSA).

“Het is een mooie uitdaging om in dit team te starten. De klantenportefeuille van Talking Birds is gevarieerd en boeiend. Ik krijg misschien het etiket van francophone de service, maar daar ben ik eigenlijk best blij om,” zegt Coraline Burre.

“We hadden natuurlijk al goede contacten bij Franstalige media, maar om de verhalen van onze klanten zo goed mogelijk te plaatsen moet je gewoon alle nuances snappen en een volledig overzicht hebben van het medialandschap. Met de komst van Coraline kunnen we Franstalige persacties uitrollen met dezelfde impact als de Nederlandstalige,” aldus Bram Boriau.

De komst van een vierde collega maakt het voor Talking Birds ook mogelijk om een bredere waaier van diensten aan te bieden, zoals het verder uitbouwen van de expertise op vlak van influencer marketing, grotere PR-campagnes, opleidingen... “Een ander voordeel is dat Annelies, Clara en Coraline zich verder kunnen specialiseren in bepaalde domeinen en thema’s. Da’s interessant voor hen, maar zeker ook voor onze klanten,” vult Bram Boriau nog aan.

Belangrijke projecten op de korte en middellange termijn zijn de lancering van de nieuwe website en het verder uitbouwen van gespecialiseerde en pr-gerelateerde opleidingen.